طرز تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ

طرز تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ
طرز تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ

جوجه کباب یکی از آشنا ترین و خوشمزه‌ ترین غذا های ایرانی است که همواره در میان دوستداران آشپزی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. اما آیا تا به حال فکر آمده‌اید که می‌توانید این غذای خوشمزه را در توستر بدون نیاز به سیخ‌ تهیه کنید؟ در این مقاله از سایت فودناز، آموزش تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ را ارائه خواهیم داد. این روش سریع، آسان و خلاقانه است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در خانه خود از طعم فوق‌ العاده جوجه کباب لذت ببرید. همراه ما باشید تا با یک تجربه آشپزی جدید و متفاوت آشنا شوید.

مواد اولیه تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ

مواد اولیه جوجه کباب 

  • مرغ: 1 عدد
  • پیاز: 2 عدد بزرگ
  • لیمو: 2 عدد
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ

طرز تهیه جوجه کباب در توستر بدون سیخ

در ادامه پس از تهیه مواد اولیه گفته شده مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول:
ابتدا گوشت مرغ را به اندازه‌ی قطعات جوجه کبابی برش دهید. سپس گوشت مرغ را خوب بشویید و خشک کنید و در یک ظرف مناسب قرار دهید. برای ایجاد مزه‌ ی خوشمزه‌ تر، روغن مایع را به گوشت اضافه کرده و آن را ماساژ دهید تا مزه‌اش را بگیرد.

مرحله دوم:
بعد از اینکه گوشت مرغ را با روغن مخلوط کردید، یک عدد پیاز را خلالی خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. سپس آب لیمو را به ظرف حاوی گوشت مرغ اضافه کنید.

دستور پخت: طرز تهیه هات داگ پنیری در توستر

مرحله سوم:
در این مرحله، زعفران دم‌ شده را به گوشت مرغ اضافه کنید و سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و همه‌ ی مواد را با دست خوب مخلوط کنید تا تکه های مرغ به خوبی مزه دار شوند.

مرحله چهارم:
حالا درب ظرف حاوی مرغ را با سلفون پوشانده و آن را حداقل دو ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ به طور کامل مزه دار شود. مزه دار شدن مرغ بسیار مهم است پس اگر زمان کافی دارید، گوشت مرغ را یک شب در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله پنجم:
ابتدا سینی فر را در طبقه پایین توستر قرار دهید و به اندازه دو لیوان آب در کف سینی بریزید. سپس درجه حرارت را روی آخرین درجه تنظیم کنید و المنت‌ های بالا و پایین را روشن کنید تا سینی فر به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود. این مدت زمان کافی است که آب درون سینی نیز گرم شود. استفاده از آب در سینی برای ایجاد بخار و حفظ رطوبت حین پخت جوجه است.

مرحله ششم:
قرار دادن آب در کف سینی موجب میشود جوجه های شما خشک نشود و طعم لذیذ و نرمی داشته باشد. همچنین قرار دادن آب در کف سینی موجب میشود زمانی که چربی مرغ ها چکه میکند به راحتی پاک شوند و نسوزند.

مرحله هفتم:
بعد از اضافه کردن آب درون سینی، جوجه‌ ها را روی سینی توری قرار دهید. زمان پخت را به مدت ۴۵ دقیقه تنظیم کنید و حین پخت وضعیت جوجه‌ ها را چک‌ کنید. زمانی که جوجه‌ ها رویشان برشته و طلایی شد، به آرامی جوجه ها را برگردانید تا از طرف دیگر نیز بپزند. همچنین میتوانید در کنار جوجه ها گوجه فرنگی، فلفل و یا قارچ نیز در توستر قرار دهید.

مرحله هشتم:
در انتها، مخلوطی از کره آب شده، زعفران دم‌ کرده و آبلیمو را روی جوجه ها بمالید تا طعم و رنگ آنها خوشمزه‌ و جذاب‌ تر شود. غذای شما آماده هست. نوش جانتان!

جوجه کباب از جمله غذاهایی است که در جشن و مهمانی ما ایرانی ها نقش پر رنگی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که طعم این غذا را دوست نداشته باشد. در هر صورت ما نیز در این مقاله برای شما بزرگواران و علاقه مندان به جوجه کباب، طرز تهیه آن را در توستر و بدون سیخ، آموزش دادیم. امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا در صورت تهیه این غذای خوشمزه نظرات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دستور پخت: طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر

5/5 - (3 امتیاز)