طرز تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان

طرز تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان
طرز تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، حلوا به عنوان یکی از دسر های محبوب و مورد علاقه مردم استفاده می‌ شود. تهیه حلوا در این ماه ممکن است یک فرصت مناسب باشد تا با خانواده و دوستان خود جمع شوید و این طعم بی نظیر را به اشتراک بگذارید. حلوا با طعم شیرین و عطر و طعم ویژه‌ ای که دارد، جشن و خاطرات خوب رمضان را برای ما دلنشین تر می کند. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فود ناز، به معرفی طرز تهیه حلوا با استفاده از مواد اولیه ساده و طبیعی خواهیم پرداخت تا همگان بتوانند به راحتی و با لذت، حلوا های خود را در این ماه مبارک آماده کنند و لحظات شاد و خاص رمضان را به ارمغان بیاورند.

مواد لازم برای تهیه حلوا ماه رمضان

مواد لازم برای تهیه حلوا
مواد لازم برای تهیه حلوا
  1. آرد گندم: 2 لیوان
  2. شکر: 2 لیوان
  3. آب و گلاب: به میزان لازم
  4. زعفران دم کرده: 3 قاشق غذا خوری
  5. پودر هل: 1/4 قاشق چایی خوری
  6. کره: 50 گرم
  7. روغن مایع: 1 لیوان

طرز تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان

لیست مواد گفته شده را آماده کنید و طبق مراحل گفته شده پیش بروید:

مرحله اول:
در ابتدا یک قابلمه روی شعله قرار دهید و درون آن آب، شکر و گلاب را اضافه کنید. سپس مواد را خوب ترکیب کنید تا شکر درون آب حل شود. زمانی که شکر به طور کامل در آب و گلاب حل شده بود، زعفران دم کرده غلیط و پودر هل را به درون قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکدست در کل محلول درون قابلمه پخش شود.

مرحله دوم:
صبر کنید تا شربت درون قابلمه به جوش بیاید. زمانی که به جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید. سپس درون یک ماهیتابه، آرد را الک کنید و زیر ماهیتابه را روشن کنید و به مدت یه ربع در دمای کم به طور مداوم تفت دهید.

نکته: دقت کنید در این مرحله آرد را مدام هم بزنید تا آرد نسوزد.

مرحله سوم:
بعد از گذشت یک ربع، آرد را درون یک ظرف خالی کنید و مجددا درون همان ماهیتابه آن را الک کنید و زیر شعله ماهیتابه را ملایم کنید. سپس روغن مایع را به درون ماهیتابه اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا مخلوط یکدست و منجسم شود و آرد تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم:
پس از آن که آرد تغییر رنگ داد کره را به درون ماهیتابه اضافه کنید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا کره آب شود. حالا نوبت اضافه کردن شربت رسیده است. در ابتدا شربت را کمی گرم کنید و طی چند مرحله به درون ماهیتابه اضافه کنید. هر سری که شربت را به درون ماهیتابه میریزید، سریع هم بزنید تا شربت به طور کامل به خورد آرد برود.

مرحله پنجم:

تزئین حلوا
تزئین حلوا

اگر حلوای شما شل بود آن را در حرارت ملایم قرار دهید و تفت دهید تا خودش را جمع کند. حلوای شما آماده است فقط کافی است زیر ماهیتابه را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس در ظرف مناسب آن را بریزید و روی آن را با خلال بادام یا پسته تزئین کنید. نوش جان:)

نکات مهم در تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان

  1. اگر دوست دارید که حلوای شما شیرینی کمتری داشته باشد می توانید ۱/۵ لیوان شکر اضافه کنید.
  2. اگر از روغن جامد استفاده کنید بافت حلوای شما لطیف تر می شود.
  3. اگر کره را آخر دستور پخت اضافه کنید حلوای شما عطر بهتری می گیرد.
  4. حتما شربت را قبل از استفاده گرم کنید تا نتیجه کار بهتری داشته باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور جامع و به زبان ساده طرز تهیه حلوا برای ماه مبارک رمضان را آموزش دهیم. امیدواریم این محتوا برای شما مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز کاربران