طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان

طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان
طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، حلیم به عنوان یک غذایی با اصالت فرهنگی و طعمی ممتاز، جایگاه ویژه‌ای در میان غذا های سحری و افطار دارد. این غذا با ترکیبی از گندم، گوشت و ادویه‌ های خاص، نه تنها یک منبع انرژی قوی برای روزه داران است، بلکه با طعم لذیذ و خاص خود، موجب لذت بردن روزه داران می شود. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فود ناز، به طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان می‌ پردازیم، تا شما نیز با دنیای خوشمزه این غذا آشنا شوید و بتوانید این غذای لذیذ را در لیست غذا های سحری و افطار خود جای دهید.

مواد لازم برای تهیه حلیم

مواد لازم برای تهیه حلیم
مواد لازم برای تهیه حلیم
  • گندم پوست کنده: ۵۰۰ گرم
  • گوشت مرغ یا بوقلمون یا گوسفند: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • آب: ۹ لیوان
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • روغن حیوانی یا کره آب شده: به میزان لازم
  • دارچین: برای تزئین

طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان

حلیم
حلیم

لیست مواد اولیه گفته شده را تهیه کنید و طبق مراحل گفته شده پیش بروید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

مرحله اول: 
در ابتدا گندم را از شب قبل حدود ۶ تا ۸ ساعت در آب بخیسانید. سپس گندم خیس خورده، گوشت ، آب جوش، نمک ، زردچوبه، دارچین و پیاز را درون یک قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی مواد با یکدیگر بپزند.

مرحله دوم:
زمانی که گوشت به طور کامل پخته شد، گوشت و پیاز را از درون قابلمه خارج کنید. سپس گوشت را ریش ریش کنید و با گوشت کوب برقی آن را به طور کامل له کنید.

مرحله سوم:

زمانی که گندم کاملا پخته و پوره شده بود، گوشت له شده را به درون قابلمه اضافه کنید و مجددا با گوشت کوب برقی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک مواد یکدست و منسجم ایجاد شود.

نکته: به طور مدام و منظم حلیم را هم بزنید تا ته نگیرد، اگر حلیم ته بگیرد در طعم آن تاثیر می گذارد.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم دو قاشق غذاخوری روغن را به قابلمه حلیم اضافه کنید. سپس زیر شعله قابلمه حلیم را ملایم کنید تا حلیم یکدست و منظم پخته شود. بعد از گذشت مدتی حلیم شما آماده است فقط کافی است آن را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با دارچین تزئین کنید. نوش جان:)

نکته: زمانی که حلیم یخ شود سفت تر می شود، پس مراقب باشید هنگام پخت آب آن زیاد تبخیر نشود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل و به زبان ساده طرز تهیه حلیم برای ماه مبارک رمضان را آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما روزه داران عزیز مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)