طرز تهیه زولبیا بامیه ماه رمضان خانگی ترد و خوشمزه

طرز تهیه‌ زولبیا و بامیه برای ماه رمضان
طرز تهیه‌ زولبیا و بامیه برای ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان، هر کسی خانه‌ اش را با عطر آشپزی پر می‌ کند و در حال آماده‌ سازی غذا های خاص و خوشمزه است تا انرژی لازم را برای روزه داران به ارمغان بیاورد. زولبیا و بامیه، دو نوع از شیرینی های خوشمزه و مورد علاقه خانواده‌ ها در این ماه مقدس محسوب می‌ شوند. این دو دستور آشپزی که همراه با عطر و طعم خاص خود است، برای زمان‌ های سحری و افطار مناسب است. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت زوم فود، برای شما طرز تهیه زولبیا و بامیه برای ماه رمضان را به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت زولبیا و بامیه

تهیه شربت زولبیا و بامیه
تهیه شربت زولبیا و بامیه
  • شکر: ۱ کیلو
  • گلوکز: ۱۰۰ گرم
  • آب: ۳۰۰ گرم
  • جوهر لیمو: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • گلاب: ۲۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده: ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه

مراحل طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه عبارتند از:

مرحله اول:

در ابتدا یک ماهیتابه تفلون و پهن انتخاب کنید. درون آن آب و شکر را اضافه کنید و صبر کنید شکر به طور کامل در آب حل شود. اصلا مواد را قاطی نکنید، فقط اگر حس کردید شکر آب نمی شود با استفاده از قاشق چوبی از کناره های ماهیتابه به وسط ماهیتابه آنها را هدایت کنید.

نکته: اصلا از قاشق فلزی استفاده نکنید و به جای آن از قاشق های چوبی استفاده کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم، جوهر لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید و به همراه گلوکز، زعفران و گلاب به درون ماهیتابه اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله قرار دهید تا شربت یکدست و غلیظ شود. شربت زولبیا و بامیه شما آماده است برای تهیه زولیا و بامیه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه زولبیا

مواد لازم برای تهیه زولبیا
مواد لازم برای تهیه زولبیا
  • نشاسته گل: ۱۰۰ گرم
  • ماست پر چرب: ۱۲۰ گرم
  • بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • زعفران‌ دم کرده: ۱ قاشق چایخوری
  • کره: ۱۵ گرم
  • آرد: ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل: ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه زولبیا برای ماه رمضان

مرحله اول:

در ابتدا نشاسته گل و ماست را درون یک کاسه اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه مواد را هم بزنید تا مواد به طور یکدست با هم مخلوط شوند. در ادامه زعفران دم کشیده غلیظ، کره، آرد و وانیل را نیز به درون کاسه اضافه کنید و مواد را با همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم:

در ادامه بعد از گذشت ۶ دقیقه، بکینگ پودر را اضافه کنید و یک بار دیگر مواد را هم بزنید. مواد شما آماده است، حالا نوبت سرخ کردن زولبیا می رسد. مواد زولبیا را درون یک قیف یک بار مصرف بریزید و سر آن را حدود نیم سانت باز کنید.

نکته: اگر قیف یکبار مصرف در دسترس ندارید می توانید از پلاستیک هم استفاده کنید.

مرحله سوم:

یک قابلمه گود و کوچک مثل شیر داغ کن را روی شعله قرار دهید و داخل آن روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود. سپس با استفاده از قیف مواد را دایره شکل درون روغن بریزید و اجازه دهید سرخ شود. زمانی که دو طرف زولبیا سرخ شد آن را از روغن خارج کنید و درون ظرف شربت بیندازید. بعد از گذشت یک دقیقه زولبیا را از شربت خارج‌ کنید و در جایی قرار دهید تا شهد اضافی آن گرفته شود.

مواد لازم برای تهیه بامیه

مواد لازم برای تهیه بامیه
مواد لازم برای تهیه بامیه
  • آب: ۸۰۰ گرم
  • آرد: ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • روغن مایع یا کره: ۵۰‌ گرم
  • وانیل: به میزان لازم

طرز تهیه بامیه برای ماه رمضان

مراحل طرز تهیه بامیه عبارتند از:

مرحله اول:

در ابتدا آب را درون یک قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید. سپس کره یا روغن مایع را به درون قابلمه اضافه کنید. زمانی که آب به جوش آمد زیر شعله را ملایم کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم، وانیل را به آرد اضافه کنید و آنها را الک کنید. سپس آرد و وانیل الک شده را به درون قابلمه طی چند مرحله اضافه کنید‌ و مدام هم بزنید تا یک مخلوط یکدست و منسجم ایجاد شود. بعد از گذشت ۵ دقیقه زیر شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا سرد شود.

مرحله سوم:

زمانی که مخلوط سرد شد، تخم مرغ ها را اضافه کنید. با استفاده از همزن برقی شروع به هم زدن تخم مرغ ها کنید. در حین هم زدن تخم مرغ ها، ۲ قاشق از شربت را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

مرحله چهارم:

در ادامه مواد آماده شده را درون یک قیف یکبار مصرف یا پلاستیک بریزید. روغن را از قبل روی حرارت گرم کنید و از مواد داخل قیف به شکل بامیه درون روغن بیندازید تا سرخ شود. زمانی که بامیه ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج کنید و صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتند.

نکته: اگر بامیه ها را بلافاصله درون شربت بیندازید خمیر می شوند.

مرحله پنجم:

حالا بامیه ها را به مدت ۵ دقیقه درون شربت قرار دهید. سپس از درون شربت خارج کنید و آن را در یک ظرف مناسب به همراه زولبیا ها بچینید. نوش جانتان:)

در آخر زولبیا و بامیه از آن دسته شیرینی ها هستند که همیشه در ماه رمضان طرفدار دارند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا طرز تهیه زولبیا و بامیه برای ماه رمضان را به زبان ساده آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه موچی روی گاز بدون فر

طرز تهیه موچی ژاپنی ساده و اصل

4.5/5 - (4 امتیاز)