طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

سالاد آووکادو و خیار، یک سالاد ساده و بسیار خوشمزه است. این سالاد از ترکیب آووکادو، خیار و پیاز قرمز تهیه می‎شود و رنگ سبز جذابی دارد. سالاد آووکادو و خیار را با چاشنی‎های ساده‎ای چون آب لیموترش، مقداری نمک و فلفل مزه‎دار می‎کنند و طعمی فوق‌العاده به آن می‌دهند. این سالاد علاوه بر خوشمزه‎ بودن، خواص بسیاری دارد و به دلیل وجود آووکادو، احساس سیری بلندمدت به شما می‌دهد. از این رو، می‌توانید این سالاد را به عنوان میان‎وعده یا یک شام سبک نیز سرو کنید و از فواید آن برخوردار باشید. در این مقاله طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‎کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو و خیار

مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو و خیار

1. خیار: 3 عدد

2. آووکادو: 2 عدد

3. پیاز قرمز: نصف عدد

4. گشنیز خردشده: 2 قاشق غذاخوری

5. شوید خردشده: 2 قاشق غذاخوری

6. آب لیموترش: 3  قاشق غذاخوری

7. روغن زیتون: 3  قاشق غذاخوری

8. فلفل قرمز: 1/4 قاشق چای‌خوری

9. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

مرحله اول:

3 عدد خیار متوسط را انتخاب کنید و خوب بشویید. خیارها را به صورت حلقه‌ای نازک خرد کنید. یک کاسه مناسب بردارید و خیارهای خردشده را در آن بریزید.

مرحله دوم:

2 عدد آووکادوی بزرگ و رسیده را پوست کرده و هسته آن را جدا کنید. آووکادو‌ها را به 4 قسمت تقسیم کنید و سپس هر قسمت را خرد کنید. آووکادوی خردشده را به خیار اضافه نمایید.

مرحله سوم:

پیاز قرمز را پوست کنید، بشویید و به صورت ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را به ظرف سالاد اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید تا باهم ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

یک کاسه کوچک بردارید و آب‌لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل را در آن بریزید. مواد را با یک چنگال هم بزنید تا خوب باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

سس را به ظرف سالاد اضافه کنید. مواد سالاد را به آرامی زیر و رو کنید تا سس به همه‌جای آن برسد. می‏‌توانید این سالاد را تا زمان سرو در یخچال نگه دارید و پس از آن در ظرف موردنظر بریزید و تزئین کنید.

نکات مهم برای تهیه سالاد آووکادو و خیار

نکات مهم برای تهیه سالاد آووکادو و خیار

  • در هنگام خرید آووکادو آن را کمی فشار دهید. دقت داشته باشید که آووکادویی که در این سالاد استفاده می‎کنیم، نباید خیلی نرم و لطیف باشد.
  • پیاز قرمز طعم خوبی به سالاد شما می‌دهد و ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند. اگر دوست دارید می‎توانید از پیازچه به جای پیاز استفاده کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم از گشنیز و شوید تازه برای سالاد استفاده کنید، اما اگر به سبزی تازه دسترسی ندارید، می‎توانید نوع خشک‌شده آن را مصرف نمایید.
  • دقت داشته باشید که آووکادو زود تغییر رنگ می‌دهد. برای جلوگیری از تغییر رنگ آووکادو، مقداری آب لیمو را مستقیما روی آووکادو بریزید و به آرامی هم بزنید تا به همه‌جای آن برسد.
  • اکسیژن باعث تغییر رنگ آووکادو می‌‏شود. اگر سالاد را چند ساعت قبل از سرو آماده کردید، درب کاسه را به خوبی با سلفون بپوشانید تا اکسیژن به آووکادو نرسد.
  • برای جلوگیری از آب انداختن خیار، نمک را در زمان سرو به سالاد اضافه کنید.
  • اگر طعم سیر را دوست دارید، می‌توانید یک حبه سیر را رنده کنید و به سس اضافه کنید یا به اندازه یک قاشق چای‌خوری پودر سیر در آن بریزید.
  • در صورت تمایل می‌توانید این سالاد را بر روی نون تست سرو کنید و روی سفره قرار دهید. برای این کار، نان‏‌ها را در کنار هم بچینید و مقداری از سالاد آووکادو و خیار را روی آن بریزید. سپس با برگ‏‌های جعفری و شوید تزئین کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار را آموزش داده و نکات مفید برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را بیان کردیم. آووکادو فواید زیادی دارد و یکی از پرخاصیت‌‏ترین میوه‌ها محسوب می‎شود. این میوه سرشار از ویتامین‌های C ،E ،K و B6 است و حاوی نیاسین، فولات، ریبوفلاوین، منیزیم و پتاسیم می‏‌باشد. درست کردن سالاد آووکادو و خیار تنها 5 دقیقه وقت شما را می‎گیرد، اما به دلیل وجود آووکادو، بسیار پرخاصیت بوده و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک یا میان‏‌وعده سرو شود. پیشنهاد می‎کنیم این سالاد را در مهمانی‏‌های خود تهیه کنید و یک پیش‌غذای متفاوت در کنار غذای اصلی داشته باشید. خوشحال می‌شویم نظرتان در مورد این سالاد را برای ما بنویسید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)