طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه، یکی از معروف‏‌ترین سالادهای دنیاست. این سالاد در ایران نیز بسیار  پرطرفدار بوده و در لیست غذاهای خانواده‏‌های ایرانی جای دارد. ایرانی‎ها سالاد الویه را معمولا به عنوان وعده غذایی شام در نظر می‎گیرند و به همراه نان سرو می‎کنند. سالاد اولیه یک عصرانه بسیار خوشمزه است و در مهمانی‎ها و دورهمی‎ها نیز تهیه می‎شود. در این مقاله از زوم فود طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن را بیان می‎کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

1. سینه مرغ: ۱ عدد

2. سیب‌زمینی: 2 عدد

3. تخم مرغ: ۴ عدد

4. خیارشور: 6 عدد

5. نخود فرنگی: 100 گرم

6. پیاز: ۱ عدد

7. سس مایونز: به مقدار لازم

8. آب‌لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

9. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد الویه

مرحله اول:

سیب‌زمینی‎ها را به خوبی بشویید. یک قابلمه را پر از آب کنید و سیب‎زمینی‎ها را درون آن بگذارید. قابلمه را بر روی شعله با حرارت زیاد قرار دهید. کمی صبر کنید تا آب قابلمه به جوش بیاید. سپس شعله را کمتر کنید و اجازه دهید سیب‎زمینی بپزد. اگر عجله دارید، سیب‌زمینی را با شعله بالا بپزید.

مرحله دوم:

یک قابلمه دیگر بردارید و تخم‌مرغ‌ها را درون آن قرار دهید. قابلمه را پر از آب کنید و بر روی اجاق بگذارید. کمی صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها بپزند.

مرحله سوم:

یک عدد سینه کامل مرغ را درون قابلمه بگذارید و به اندازه 2 لیوان آب در آن بریزید. پیاز را پوست کنید، بشویید و از وسط نصف کنید. پیاز را به همراه مقداری نمک به قابلمه حاوی مرغ اضافه کنید. قابلمه را بر روی اجاق قرار دهید و شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب، شعله را کمتر کنید. در هنگام پخت مرغ، کف سفیدرنگی روی سطح آب ایجاد می‌شود. به آرامی این کف بردارید و دور بریزید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم:

مرغ پخته شده را از آب خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ‌ها را پوست کنید. یک کاسه بزرگ بردارید. سیب‌زمینی و تخم مرغ‌ها را رنده کنید و در کاسه بریزید. مرغ را ریش ریش کنید و به کاسه حاوی سیب‌زمینی اضافه کنید.

مرحله پنجم:

خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. در ادامه نخودفرنگی را نیز در ظرف سالاد بریزید. نمک، فلفل، آب‌لیمو و سس مایونز را اضافه کنید و سالاد را به خوبی هم بزنید تا سس به همه‌جای مواد برسد.

مرحله ششم:

سالاد شما آماده است. درب ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سالاد خنک شود و سس کاملا به خورد مواد برود. در هنگام سرو، سالاد را از یخچال خارج کنید و در ظرف موردنظر بریزید. می‌توانید از موادی چون گوجه‌فرنگی، خیارشور، نخودفرنگی، هویج و چند برگ جعفری برای تزئین سالاد استفاده کنید.

 

نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

نکات مهم برای خوشمزهتر شدن سالاد الویه

  • در برخی موارد برای راحتی کار از ژامبون یا کالباس به جای مرغ استفاده می‎کنند. کالباس را به صورت نگینی خرد کنید و در سالاد بریزید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید به سالاد خود هویج اضافه کنید. 2 عدد هویج را بپزید و به صورت نگینی خرد کنید و در سالاد بریزید.
  • نخودفرنگی را می‌توانید به صورت کنسروی تهیه کنید، اما اگر نخود خام دارید، آن را با مقداری آب و نمک بپزید و به سالاد اضافه کنید.
  • در برخی موارد دیده می‎شود که هویج و خیارشور را رنده می‌کنند. برای این کار از رنده درشت استفاده کنید و پس از رنده کردن خیارشور، آن را کمی فشار دهید تا آب خیارشور خارج شود. سپس به ظرف سالاد اضافه کنید.
  • سالاد الویه هرچه بیشتر بماند، خوشمزه‎تر می‌شود. توصیه می‌کنیم زودتر برای تهیه سالاد اقدام کنید و چند ساعت در یخچال نگه دارید.
  • در هنگام اضافه کردن نمک دقت داشته باشید. مرغ، هویج و نخودفرنگی با نمک پخته می‎شوند و خیارشور نمک زیادی دارد. مقدار کمی نمک اضافه کنید و غذا را بچشید. در صورت نیاز می‌توانید مقدار بیشتری نمک بریزید.

 در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر کردن آن را بیان کردیم. سالاد الویه به شکل‌های مختلف تهیه می‎شود. اگر سالاد را برای مهمانی آماده می‎کنید، می‌توانید آن را به شکل دلخواه قالب بزنید و تزئین زیبایی داشته باشید. سالاد الویه برای درست کردن فینگرفود نیز مناسب بوده و جذابیت زیادی دارد. در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود در مورد سالاد الویه را با ما به اشتراک بگذارید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)