طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر
طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

سالاد الویه یکی از سالاد های محبوب و لذیذ است که با ترکیبات متنوعی از مخلفات، سیب زمینی، مرغ و سس خاص تهیه می‌ شود. این سالاد به عنوان یک غذای خوشمزه و سبک، می‌ تواند برای یک وعده ناهار یا شام سالم مناسب باشد. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت زوم فود، ما به شما طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر را آموزش می‌ دهیم تا به شما کمک کنیم یک سالاد خوشمزه و مغذی برای خانواده خود تهیه کنید.

در طول این مقاله، به شما نکات کلیدی درباره انتخاب مواد تازه و با کیفیت، مراحل آماده‌ سازی و تهیه مواد اصلی و همچنین روش ترکیب و مزه‌ دهی صحیح سالاد الویه را آموزش خواهیم داد. با توجه به این موارد، شما قادر خواهید بود یک سالاد عالی و خوشمزه را به راحتی و با لذت برای خانواده خود آماده کنید. بنابراین، با ما همراه باشید تا در دنیای آشپزی، یک دستور جدید یاد بگیرید و لذت درست کردن یک سالاد الویه خاص را تجربه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

  •  سیب زمینی متوسط: ۴ عدد
  • سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  •  تخم مرغ: ۳ عدد
  • نخود فرنگی: یک لیوان
  • خیارشور خرد شده: یک لیوان
  • سس مایونز: ۵ قاشق غذاخوری
  • لیموترش: یک عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر

مراحل طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر در زیر به طور کامل شرح داده شده است. لطفا طبق مراحل‌ پیش بروید تا به یک نتیجه کار دلخواه برسید.

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر، ابتدا درون یک قابلمه کوچک آب بریزید و تخم مرغ‌ ها را درون آن قرار دهید. سپس قابلمه را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی شعله قرار دهید تا تخم مرغ‌ ها بپزند. همچنین یک قابلمه دیگر انتخاب کنید و درون آن آب بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. سپس سیب زمینی‌ ها را به درون آن اضافه کنید تا بپزند.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، یک قابلمه سایز مناسب انتخاب کنید و آن را روی شعله بگذارید. سپس مرغ، پیاز،نمک و زردچوبه را نیز به درون قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید با یکدیگر بپزند. در حین پخت مرغ‌ و سیب زمینی ها، خیارشور ها را بشویید و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز آنها را نگینی و ریز خرد کنید.

نکته: توجه کنید که خیار شور را نباید رنده کنید چون اینکار موجب آب انداختن غذا می شود.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر، نخود فرنگی‌ ها را باید آماده کنید. برای این کار نخود فرنگی‌ ها را به همراه نمک و آب درون یک قابلمه بریزید. سپس قابمله را روی شعله قرار دهید تا نرم شوند.

نکته: می‌ توانید از کنسرو نخود فرنگی نیز در این ترکیب استفاده کنید.

مرحله چهارم:
در این مرحله تخم مرغ‌ های آب پز شده را از درون آب خارج کنید و پوست آنها را بگیرید. سپس با استفاده از رنده ریز آنها را رنده کنید. حالا تخم مرغ‌ های رنده شده را به درون ظرف اصلی اضافه کنید. به سراغ سیب زمینی‌ ها بروید و بررسی کنید که سیب زمینی‌ ها در چه حد پخته شده اند. برای این کار می‌ توانید یک چنگال درون سیب زمینی فرو کنید. اگر به راحتی چنگال در سیب زمینی فرو رفت متوجه می‌ شوید که سیب زمینی شما پخته شده است و در غیر این صورت اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت بیشتری در آب بمانند.

مرحله پنجم:
در ادامه پس از پخت کامل سیب زمینی‌ ها، آنها را از آب خارج کنید و پوست آنها را بگیرید. سپس آنها را رنده کنید و به درون ظرف اصلی اضافه کنید. پس از اینکه سیب زمینی‌ ها را رنده کردید به سراغ مرغ‌ ها بروید. مثل سیب زمینی‌ ها بررسی کنید که مرغ‌ ها نیز به طور کامل پخته شده باشند.

مرحله ششم:
در ادامه مرغ های پخته شده را از آب خارج کنید و با استفاده از دو عدد چنگال، آنها را ریش ریش کنید. اگر دوست ندارید که مرغ در ترکیب سالاد الویه به چشم دیده شود، می توانید مرغ را نیز با استفاده از رنده درشت، رنده کنید. حالا مرغ ریش ریش شده را هم به ظرف اصلی اضافه کنید.

مرحله هفتم:
در این مرحله نخود فرنگی ها را آبکش کنید و صبر کنید به طور کامل آب اضافی آن خارج شود. سپس آنها را به درون ظرف اضافه کنید. همچنین خیار شور خرد شده را نیز به درون ظرف اضافه کنید. حالا نوبت آماده کردن سس سالا الویه می رسد. برای اینکار سس مایونز را درون یک کاسه بریزید و به آن آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس سس را به سالاد الویه اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا طعم سس در تمامی مواد پخش شود و غذای شما خشک نباشد. سالاد الویه شما آماده است. نوش جانتان!

نکته:

  • اگر رژیم هستید می توانید از سس مایونز کمتر استفاده کنید و به جای آن از ماست استفاده کنید.
  • می توانید بر اساس ذائقه و سلیقه تان در ترکیب این غذا از ذرت پخته شده، هویج نگینی شده و یا کالباس نیز استفاده کنید.

در آخر الویه یک غذای پر از پروتئین و کربوهیدرات است که می توانید آن را رژیمی تهیه کنید و از آن به عنوان یک غذای ورزشکاری استفاده کنید. به همین دلیل ما در این مقاله برای شما عزیزان طرز تهیه سالاد الویه برای ۴ نفر را آموزش دادیم. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (4 امتیاز)