طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس

سالاد اندونزی، همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به کشور اندونزی است. در این سالاد نیز مانند دیگر سالادها از انواع سبزیجات مانند کلم، هویج، نخود فرنگی و ذرت استفاده می‎شود و چاشنی ساده‌ای از ترکیب سس‌ مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل دارد. تنها گزینه ای که آن را کمی متفاوت می‌کند، استفاده از کالباس در سالاد اندونزی است. در این مطلب طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن را بیان می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی با کالباس

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی

1. کلم سفید: ۲ پیمانه

2. کلم قرمز: ۱ پیمانه

3. ذرت: ۱ پیمانه

4. نخود فرنگی: نصف پیمانه

5. هویج: 2 عدد

6. کالباس: ۱ پیمانه

7. خیار شور: ۲ عدد

8. سس مایونز: به مقدار لازم

9. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس

طرز تهیه سالاد اندونزی

مرحله اول:

در سالاد اندونزی از هویج پخته شده استفاده می‎شود. هویج‌ها را پوست کنید، بشویید و با مقداری آب بپزید. هویج پخته شده را به صورت خلالی خرد کنید. یک کاسه بزرگ بردارید و هویج خرد شده را در آن بریزید.

مرحله دوم:

برگ‏‌های کلم قرمز و کلم سفید را جدا کنید و بشویید. برگ‌‏ها را در یک آبکش قرار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شده و خشک شود. سپس با استفاده از یک تخته و چاقوی تیز، برگ‌‏ها را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. کلم خرد شده را به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله سوم:

کالباس را به صورت رشته‌ای برش بزنید و در کاسه بریزید. خیارشورها را نیز به صورت خلالی خرد کنید. خیارشور را کمی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس به سالاد اضافه کنید.

مرحله چهارم:

نخود فرنگی و ذرت را می‌توانید به صورت کنسروی تهیه کنید و در سالاد بریزید یا خودتان آب‌پز کنید. اگر از کنسرو استفاده می‌کنید، آب آن را جدا کنید و در سالاد بریزید و اگر خودتان آب‎پز می‌کنید، نخود فرنگی و ذرت را کمی زودتر بپزید و اجازه دهید خنک شود. سپس به سالاد اضافه کنید. مواد را با یک قاشق بزرگ به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم:

در مرحله آخر، سس سالاد را آماده کرده و به آن اضافه ‎کنید. یک کاسه کوچک بردارید و سس مایونز را در آن بریزید. مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شده و سس کمی رقیق شود. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مجددا هم بزنید. سس را به سالاد اضافه کنید و مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا سس به تمام نقاط سالاد برسد و مواد کاملا به سس آغشته شود.

مرحله ششم:

سالاد شما آماده است. روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد برود و سالاد خوشمزه‏‌تر شود.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم تهیه سالاد اندونزی با کالباس

نکات مهم تهیه سالاد اندونزی

  • سعی کنید سبزیجات و کالباس را یک‏دست و یک‌اندازه برش بزنید تا سالاد جذاب‏تری داشته باشید.
  • در دستور تهیه سالاد اندونزی از سس مایونز استفاده می‏‌شود، اما اگر رژیم دارید و نمی‌توانید از سس استفاده کنید، مایونز را به طور کامل حذف کرده و به جای آن ماست کم‏‌چرب یا روغن زیتون به سالاد خود اضافه کنید. ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون نیز طعم خوبی به شما می‌‏دهد و سالاد را خوشمزه می‌‏کند.
  • سالاد هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌‏تر می‏‌شود. سعی کنید حداقل 3 ساعت قبل از سرو سالاد را آماده کنید و در یخچال قرار دهید.
  • مقداری نخود فرنگی، ذرت و هویج رنده شده را برای تزئین سالاد کنار بگذارید. در زمان سرو، سالاد را در ظرف موردنظر بریزید و تزئین کنید. گشنیز خردشده و زیتون نیز گزینه‌‏های خوبی برای تزئین سالاد اندونزی هستند.
  • در برخی از دستورالعمل‌ها دیده می‏‌شود که برای سالم‎‌تر بودن سالاد از مرغ به جای کالباس استفاده می‏‌کنند. برای این کار، سینه مرغ را بپزید و به صورت مکعب‏‌های کوچک خرد کنید. می‌توانید مرغ ریش ریش کنید و در سالاد بریزید.
  • کشمش طبع گرمی دارد و برای متعادل کردن سالاد توصیه می‌شود. اگر دوست دارید در سالاد خود کشمش داشته باشید، از کشمش پلویی استفاده کنید. کشمش را به مدت 30 دقیقه در آب خیس دهید و پس از شستن به سالاد اضافه کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن را بیان کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این سالاد را در خانه تهیه کنید و نظر خود را در مورد آن برای ما بنویسید.

[maxbutton id=”2″ ]

5/5 - (1 امتیاز)