طرز تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس

طرز تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس

سالاد تن ماهی، یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی است که می‌توانید به عنوان پیش‌غذا تهیه کنید. این سالاد از تن ماهی به همراه سبزیجات تهیه می‏‌شود و طعم بسیار خوبی دارد. سالاد تن ماهی دستورالعمل‌های متنوعی دارد و در هر کشور به شکل متفاوتی تهیه می‏‌شود. در این مقاله از سایت فودناز طرز تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس را مرحله به مرحله آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی

1. کنسرو تن ماهی: ۱ عدد

2. ساقه کرفس: 2 عدد

3. پیاز قرمز: 1 عدد

4. خیارشور: 4 عدد

5. جعفری: ۲ قاشق غذاخوری

6. سس مایونز: به مقدار لازم

7. آب‌لیمو تازه: ۲ قاشق غذاخوری

8. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس

طرز تهیه سالاد تن ماهی

مرحله اول:

یک قابلمه را پر از آب کنید و بر روی اجاق با حرارت زیاد قرار دهید تا آب آن به جوش آید. کنسرو را در آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه در آب در حال جوش بماند. پس از آن، کنسرو را از آب خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود.

مرحله دوم:

تن ماهی را باز کنید و روغن آن را جدا کنید. یک کاسه بردارید و تن ماهی را در آن بریزید. تن را با یک چنگال از هم باز کرده و خرد کنید.

مرحله سوم:

 ساقه‌های کرفس را بشویید و به صورت مکعبی خرد کنید. ساقه‏‌های خرد شده را درون کاسه حاوی تن بریزید.

مرحله چهارم:

پیاز را پوست کنید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه پیاز به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم:

جعفری را تمیز کنید، بشویید و ساطوری کنید. جعفری خردشده را به سالاد اضافه کنید.

مرحله ششم:

سس مایونز را در یک کاسه کوچک بریزید و آب‎لیمو، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. سپس با یک چنگال ترکیب را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در ادامه سس را به سالاد اضافه کنید و مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا باهم مخلوط شده و سس به همه‌جای سالاد برسد.

مرحله هفتم:

سالاد شما آماده است. درب ظرف را را یک سلفون بپوشانید و سالاد را به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‎ها به خورد هم بروند. در هنگام سرو، سالاد را در ظرف موردنظر بریزید و با برگ‌های جعفری و شوید، زیتون و خیارشور تزئین کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای تهیه سالاد تن ماهی با ساقه کرفس

نکات مهم برای تهیه سالاد تن ماهی

  • اگر رژیم دارید و می‌خواهید سالاد کم‌کالری‌تری داشته باشید، می‎توانید سس را حذف کنید و به جای آن ماست چکیده بریزید. به این نکته دقت داشته باشید که ماست چکیده در سالاد آب می‌اندازد. توصیه می‌‏کنیم اگر برای مهمانی سالاد آماده می‏‎کنید، این کار را انجام ندهید.
  • حتما قبل از مصرف تن ماهی، آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. تن ماهی حاوی نوعی باکتری است که در شرایط خاص تبدیل به سمی با نام بوتولیسم می‎شود. جوشاندن تن ماهی باعث می‎شود تا این سم در صورت وجود از بین برود و مشکلی را برای انسان ایجاد نکند.
  • می‌توانید به جای پیاز قرمز از پیازچه استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید یک حبه سیر را رنده کنید و به سالاد اضافه کنید.
  • برای خوشمزه‌‏تر شدن سس سالاد، 2 قاشق غذاخوری سس فرانسوی و مقداری روغن زیتون نیز به به سایر مواد سس اضافه کنید.
  • اگر جعفری ندارید، به جای آن از شوید استفاده کنید. شوید و جعفری تازه طعم بهتری به سالاد می‌‏دهد، اما اگر به سبزی تازه دسترسی ندارید، نوع خشک‌شده آن را استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید سالاد را برای شام آماده کنید، می‌توانید مقداری سیب‌‏زمینی پخته‎شده در آن بریزید تا یک وعده غذایی کامل داشته باشید. برای این کار 2 عدد سیب‏‌زمینی متوسط را بپزید و به صورت مکعبی‌ شکل خرد کنید.

تن ماهی یک غذای ساده و بسیار خوشمزه است. تن ماهی را می‏‌توانید به شکل‌های مختلف سرو کنید، اما اگر دوست دارید با آن یک غذای متفاوت درست کنید، پیشنهاد می‏‌کنیم سالاد تن ماهی با کرفس امتحان کنید. این سالاد یک غذای رژیمی محسوب می‎شود و بسیار مغذی است. اگر مهمان دارید می‎توانید سالاد تن ماهی با کرفس را به عنوان پیش‌غذا تهیه کنید و طعم متفاوتی را به سفره‌تان اضافه نمایید. خوشحال می‎شویم نظرتان در مورد این سالاد را با ما در میان بگذارید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)