طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی

فتوش، یک سالاد اصیل لبنانی است. این سالاد از نان پیتا به همراه سبزیجاتی چون گوجه فرنگی، خیار، پیاز، کاهو و … تهیه می‌شود و دارای یک سس مخصوص نیز می‎باشد. سالاد فتوش یک سالاد سالم و کم‌کالری است و یک پیش‌غذای مناسب برای وعده شام محسوب می‎شود. اگر به دنبال یک سالاد جذاب و رژیمی هستید، می‎توانید سالاد فتوش را تهیه کنید و از طعم بی‎نظیر آن لذت ببرید. در این مقاله طرز تهیه سالاد فتوش را مرحله به مرحله آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد فتوش لبنانی

مواد لازم برای تهیه سالاد فتوش لبنانی

1. نان پیتا: ۱ عدد

2. کاهو: ۱ عدد

3. گوجه فرنگی: ۱ عدد

4. خیار: ۳ عدد

5. تربچه: ۵ عدد

6. پیازچه: ۲ عدد

7. فلفل دلمه‌ای سبز: نصف عدد

8. جعفری: یک چهارم فنجان

9. سیر: ۲ حبه

10. روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

11. آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

12. سس انار: ۱ قاشق چای‌خوری

13. پودر سماق: ۱ قاشق چای‌خوری

14. نعناع خشک: نصف قاشق چای‌خوری

15. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی

مرحله اول:

برای تهیه سالاد فتوش، ابتدا باید نان پیتا را کمی برشته کنید. برای این کار، نان را به صورت مثلث‌های کوچک برش دهید. یک ماهیتابه بردارید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید. ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس نان‌های تکه شده را درون ماهیتابه بریزید تا طلایی رنگ و برشته شود. در حین تفت خوردن، مقداری نمک و فلفل بر روی نان‌ها بپاشید تا مزه‏‌دار شوند.

مرحله دوم:

برگ‌های کاهو را از هم جدا کنید و به خوبی بشویید. برگ‏‌ها را درون یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و خشک شوند. سپس با استفاده از یک تخته و چاقو، برگ‌های کاهو را خرد کنید. برگ‎ها را در یک کاسه بریزید.

مرحله سوم:

گوجه‌فرنگی و خیارها را بشویید، به اندازه دلخواه خرد کنید و در کاسه بریزید. تربچه‌ها را تمیز کنید، بشویید و پس از خرد کردن به کاسه سالاد اضافه کنید. پیازچه و فلفل دلمه‌ای را به اندازه دلخواه خرد کنید و در ظرف سالاد بریزید.

مرحله چهارم:

یک کاسه مناسب بردارید و روغن زیتون و آب لیموترش را در آن بریزید. حبه‌های سیر را رنده کنید و به همراه پودر سماق و سس انار به ظرف اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یک‌دست شوند. در این مرحله نعناع خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

مرحله پنجم:

ساقه‌های جعفری را پس از تمیز کردن، بشویید و خرد کنید. جعفری خردشده را به ظرف سالاد اضافه کنید  و در انتها سس را در آن بریزید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شده و سس به همه‌جای سالاد برسد.

مرحله ششم:

ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند و سالاد جا بیفتد. هنگام سرو، سالاد را در ظرف موردنظر بریزید و نان‌ پیتای برشته‌شده را به آن اضافه کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن سالاد فتوش لبنانی

نکات مهم براری خوشمزهتر شدن سالاد فتوش لبنانی

  • 5 تا 7 دقیقه زمان برای برشته شدن نان‌ها کافیست.
  • نان‌ها را پس از خارج کردن از ماهیتابه بر روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  • اگر نان پیتا ندارید، می‌توانید به جای آن از نان لواش استفاده کنید.
  • یکی دیگر از راه‌های برشته کردن نان پیتا، قرار دادن آن در فر است. فر را بر روی 220 درجه سانتی‎گراد قرار دهید تا گرم شود. تکه‌های نان را درون یک سینی بریزید و به مدت 10 دقیقه در فر گرم قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که اضافه کردن نان پیتا به سالاد، باعث نرم شدن نان‎ها می‌شود. بنابراین، نان‌ها را در مرحله آخر اضافه کنید و قبل از این‌که نرم شوند، سرو نمایید.
  • اگر دوست دارید، می‌توانید به جای پیازچه از پیاز قرمز استفاده کنید.
  • اندازه و شکل برش سبزیجات سلیقه‌ایست، اما سعی کنید مواد را خیلی درشت یا خیلی ریز خرد نکنید.
  • تربچه‌ها را حلقه‌ای و پیازچه را به صورت نگینی خرد کنید.
  • دقت داشته باشید که جعفری را نباید زیاد خرد کنید. می‌توانید برگ‏‌های آن را جدا کنید و در سالاد بریزید.
  • اگر دوست دارید تعدادی برگ نعناع نیز به سالاد اضافه کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی را آموزش داده و نکات مفید برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را بیان کردیم. این سالاد از ترکیب سبزیجات مختلف تهیه می‎شود و کالری بسیار کمی دارد. با توجه به وجود نان در سالاد فتوش، این غذا را می‌توانید به عنوان یک شام سبک نیز آماده کنید یا اگر مهمان دارید، در کنار غذای اصلی قرار دهید و یک سفره جذاب و متفاوت داشته باشید. خوشحال می‌شویم نظرتان در مورد این سالاد را با ما در میان بگذارید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

امتیاز کاربران