طرز تهیه سالاد فصل ساده و خوشمزه

طرز تهیه سالاد فصل

سالاد فصل، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سالادهای ایرانی است. این سالاد از ترکیب سبزیجاتی چون کاهو، کلم، خیار، گوجه فرنگی و هویج تهیه می‎شود و با چاشنی‎های ساده ای چون فلفل سیاه، نمک و آب‌لیمو سرو می‎گردد. سالاد فصل یک پیش‌غذاست و معمولا در کنار وعده اصلی قرار می‌گیرد. در این مقاله طرز تهیه سالاد فصل ساده را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‏‌تر شدن آن را بیان می‏‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد فصل ساده

مواد لازم برای تهیه سالاد فصل

1. کاهو: 1 عدد

2. کلم قرمز: 1 عدد

3. گوجه فرنگی: 3 عدد

4. خیار: 3 عدد

3. هویج: 2 عدد

7. سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری

8. آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

9. روغن زیتون: به مقدار لازم

10. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد فصل ساده

طرز تهیه سالاد فصل

مرحله اول:

ابتدا برگ‌های کاهو و کلم را از هم جدا کنید و به خوبی بشویید. برگ‏‌ها را در یک آبکش قرار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شده و برگ‎ها خشک شوند. گوجه‌فرنگی و خیارها را نیز بشویید و کنار بگذارید.

مرحله دوم:

با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته، برگ‎های کاهو و کلم را به صورت نوارهای باریک برش بزنید و خرد کنید. برگ‌های خردشده را در ظرف موردنظر بریزید. سعی کنید برگ‎های کلم و کاهو را به شکل زیبایی کنار هم بگذارید و حالت دهید تا سالاد زیباتری داشته باشید.

مرحله سوم:

خیارها را پوست کنید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. اگر دوست دارید می‌توانید خیار را با پوست در سالاد بریزید یا به صورت راه‌راه پوست کنید تا سالاد زیباتری داشته باشید. خیارها را در کنار برگ‎های کاهو و کلم قرار دهید و در ظرف سالاد بچینید.

مرحله چهارم:

گوجه‌فرنگی‌ها را به شکل نیم‌دایره برش بزنید و در کنار دیگر سبزیجات قرار دهید. در ادامه هویج‌ها را پوست کنید و به صورت خلالی برش بزنید و به ظرف سالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم:

برای درست کردن سس سالاد، مایونز را در یک ظرف کوچک بریزید و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. ترکیب را با چنگال کمی هم بزنید تا سس مقداری باز شده و با آب‌لیمو ترکیب شود. روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

مرحله ششم:

سس را در ظرف موردنظر بریزید و در کنار سالاد قرار دهید. اگر می‌خواهید سالاد را چند ساعت بعد سرو کنید، روی ظرف سالاد سلفون بکشید و تا زمان سرو در یخچال قرار دهید.

 

نکات مهم برای تهیه سالاد فصل ساده

نکات مهم برای تهیه سالاد فصل

  • در صورت تمایل می‌توانید از کلم قرمز و سفید در کنار هم استفاده کنید تا سالاد خوش‌رنگ‌تری داشته باشید.
  • برای شستن کاهو، برگ‌های آن را از هم جدا کنید و در یک ظرف پر از آب قرار دهید. این کار باعث می‎شود حشراتی که لابلای برگ‎ها قرار دارند، خارج شوند. پس از 10 دقیقه می‌توانید کاهوها را بشویید و آبکشی کنید.
  • کاهوی سالاد فصل معمولا درشت خرد می‎شود، اما این بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید کاهو را نیز مانند کلم به صورت نوارهای باریک خرد کنید.
  • در برخی موارد دیده می‎شود که در سالاد فصل از ذرت نیز استفاده می‎کنند. شما می‌توانید از کنسرو ذرت در سالاد استفاده کنید یا ذرت را بخرید و در خانه آب‌پز کنید.
  • در این‌جا هویج‌ها را به صورت خلالی خرد کردیم. اگر دوست دارید می‌توانید از رنده درشت برای ریز کردن هویج استفاده کنید.
  • سالاد فصل ترکیب رنگ جذابی دارد و سفره شما را زیبا می‌کند. سعی کنید کاهو، کلم، هویج، خیار و گوجه فرنگی را به شکل زیبایی در کنار هم بچینید تا سفره زیباتری داشته باشید.
  • اگر دوست دارید سس کم‌کالری‌تری داشته باشید، از ماست چکیده در کنار مایونز استفاده کنید. برای درست کردن سس کم‌کالری، 2 قاشق مایونز بریزید و 2 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. ماست و مایونز را با چنگال بزنید تا به خوبی باهم ترکیب شوند.
  • یک عدد پرتقال را آب بگیرید و به سس اضافه کنید. آب پرتقال عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به سس می‎دهد و آن را خوشمزه‎تر می‎کند.
  • اگر آب لیمو ندارید، به جای آن از آب نارنج استفاده کنید.
  • برای تزئین سالاد می‌توانید چند دانه زیتون سیاه روی آن قرار دهید یا از چند برگ ریحان و جعفری برای جذابیت بیشتر آن استفاده کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد فصل ساده و خوشمزه را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن را بیان کردیم. سالاد فصل ساده‌ترین سالادی است که می‌توانید آماده کنید و بر روی سفره قرار دهید. اگر نکته ‎ای در مورد تهیه سالاد فصل ساده دارید، در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید و تجربیاتتان را در اختیار مخاطبان سایت قرار دهید.

5/5 - (1 امتیاز)