طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت

سالاد قارچ و ذرت

سالاد قارچ و ذرت یک سالاد خوشمزه و سالم است. این سالاد دستور تهیه ساده‌ای دارد و در آن از هیچ محصولات گوشتی استفاده نمی‌شود. بنابراین، اگر دوست دارید یک سالاد ساده و سبک داشته باشید و تنها از سبزیجات در آن استفاده کنید، می‌توانید به سراغ سالاد قارچ و ذرت بروید. این سالاد یک پیش‌غذای عالی محسوب می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای سفره مهمانی شما می‌باشد. در این مقاله طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد قارچ و ذرت

مواد لازم برای تهیه سالاد قارچ و ذرت

1. ذرت: 1 فنجان

2. قارچ: 12 عدد

3. گوجه گیلاسی: 10 عدد

4. گشنیز خردشده: نصف فنجان

5. آووکادو: 1 عدد

6. پیاز قرمز: نصف عدد

7. لیمو ترش: ۲ عدد

8. روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

9.نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت

طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت

مرحله اول:

برای درست کردن این سالاد به کنسرو ذرت نیاز دارید. به اندازه یک فنجان از کنسرو را در یک آبکش بریزید و به خوبی آبکشی کنید. اجازه دهید ذرت‌ به مدت چند دقیقه درون آبکش بماند تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم:

12 عدد قارچ متوسط را انتخاب کنید و به خوبی بشویید. با استفاده از یک تخته و چاقو، قارچ‌ها را به صورت عمودی برش دهید. یک کاسه مناسب بردارید و ذرت و قارچ خردشده را در آن بریزید.

مرحله سوم:

گشنیز را تمیز کنید، بشویید و اجازه دهید خشک شود. سپس گشنیز را خرد کنید و به کاسه حاوی ذرت و قارچ اضافه نمایید.

مرحله چهارم:

پیاز قرمز را پوست کنید و بشویید. با این مقدار مواد به نصف یک پیاز متوسط نیاز دارید. نصفی از پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به کاسه سالاد اضافه نمایید.

مرحله پنجم:

آووکادو را بشویید، پوست کنید و هسته آن را جدا کنید. آووکادو را به صورت مکعبی شکل خرد کنید و در ظرف سالاد بریزید.

مرحله ششم:

گوجه‌ گیلاسی‌ها را بشویید و اجازه دهید خشک شود. سپس هر گوجه را به دو قسمت تقسیم کرده و به سالاد اضافه کنید.

مرحله هفتم:  

در این مرحله باید چاشنی‎ها و ادویه‎‏جات را اضافه کنید. لیموترش‌‏ها را آب بگیرید و به همراه روغن زیتون، نمک و فلفل در ظرف سالاد بریزید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شود و چاشنی‎ها به همه‎جای آن برسد.

مرحله هشتم:

پس از گذشت 10 دقیقه می‎تو‌انید سالاد را سرو کنید. اگر قصد دارید سالاد را چند ساعت بعد سرو کنید، درب ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

 

نکات مهم برای تهیه سالاد قارچ و ذرت

نکات مهم برای تهیه سالاد قارچ و ذرت

  • اگر دوست دارید می‌توانید به جای کنسرو از ذرت تازه استفاده کنید. ذرت را با مقداری آب و نمک بپزید و به سالاد اضافه کنید.
  • برای این سالاد نیاز نیست گشنیز را خیلی خرد کنید. کافیست برگ‎های گشنیز را از ساقه کنید و در سالاد بریزید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از سبزیجات دیگری چون هویج و نخود فرنگی نیز در سالاد استفاده کنید. برای این کار، هویج را با مقداری آب بپزید و به صورت نگینی خرد کنید. نخودفرنگی را می‎توانید به صورت کنسروی تهیه کنید یا اگر نخود تازه در خانه دارید، آن را به همراه مقداری آب و نمک بپزید و در سالاد بریزید.
  • این مقدار مواد برای 4 تا 5 نفر مناسب است. اگر سالاد قارچ و ذرت را برای افراد بیشتری آماده می‎کنید، مواد را به همان نسبت زیاد کنید.
  • اگر به آووکادو دسترسی ندارید، می‌توانید این میوه را حذف کنید.
  • پیاز قرمز طعم و رنگ بهتری به سالاد شما می‌‏دهد، اما اگر به پیاز قرمز دسترسی ندارید، می‎توانید پیاز سفید را جایگزین کنید.
  • سالاد ذرت و قارچ ترکیب رنگ جذابی دارد و نمای زیبا و چشم‌‏نوازی به سفره شما می‏‌دهد. برای این سالاد نیاز به تزئین خاصی ندارید، اما اگر دوست دارید می‌توانید از چند برگ جعفری، نعناع یا ریحان برای تزئین استفاده کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‏‌تر شدن آن را بیان کردیم. اگر گیاه‌خوار هستید و دوست دارید غذاهای گیاهی خوشمزه و سالم مصرف کنید، می‎توانید سالاد ذرت و قارچ را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. پیشنهاد می‎کنیم این سالاد خوشرنگ و جذاب را برای سفره مهمانی آماده کنید و در کنار غذای اصلی سرو نمایید. خوشحال می‎شویم نظرتان در مورد این دستورالعمل را برای ما بنویسید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)