طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

سالاد قفقازی با مرغ و قارچ یکی از انواع سالادهای خوشمزه است. این سالاد در واقع یک خوراک است که از مرغ و سبزیجات تهیه می‎شود و یک گزینه مناسب برای مهمانی شام می‏‌باشد. سالاد قفقازی را می‌توانید به عنوان پیش‌‏غذا آماده کنید و در کنار غذای اصلی سرو نمایید. در این مقاله سایت فودناز ، طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه تر شدن آن را بیان می‌کنیم.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

1. لوبیا سبز: ۲۰۰ گرم

2. سینه مرغ: ۱ عدد

3. قارچ: ۵ عدد

4. بادمجان: ۲ عدد

5. هویج: ۲ عدد

6. کدو سبز: ۲ عدد

7. پیاز: 1 عدد

8. فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

9. گردو: به مقدار لازم

10. سس مایونز: 1 پیمانه

11. ماست چکیده: 1 پیمانه

12. سیر: به مقدار لازم

13. آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

14. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

مرحله اول:

پیاز را پوست کنید و بشویید. یک قابلمه را پر از آب کنید و مرغ و پیاز را درون آن بگذارید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و بر روی اجاق قرار دهید. شعله اجاق را زیاد کنید تا آب آن به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله دوم:

بعد از پخت مرغ، آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. یک کاسه مناسب بردارید. مرغ را ریش ریش کنید و در کاسه بریزید.

مرحله سوم:

لوبیاها را تمیز کنید، بشویید و به اندازه بند انگشت خرد کنید. لوبیای خرد شده را در یک قابلمه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بپزید. لوبیای پخته شده را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم:

یک ماهیتابه بردارید و مقداری روغن در آن بریزید. 2 عدد بادمجان متوسط را پوست کنید و به صورت خلالی خرد کنید. بادمجان خردشده را در روغن سرخ کنید. کدو، هویج و فلفل دلمه‌ای را نیز به صورت خلالی خرد کنید و به صورت جداگانه در ماهیتابه سرخ کنید.

مرحله پنجم:

5 عدد قارچ متوسط را خرد کنید و در ماهیتابه تفت دهید. هنگام تفت دادن قارچ به اندازه یک قاشق آب لیموترش به آن اضافه کنید تا رنگ قارچ تیره نشود. قارچ‌های تفت داده شده را به همراه لوبیای پخته شده و دیگر سبزیجات سرخ‌شده به ظرف حاوی مرغ اضافه کنید.

مرحله ششم:

در این مرحله سس سالاد را آماده می‌کنیم. یک کاسه کوچک بردارید و ماست و سس مایونز را در آن بریزید.  آب‌لیمو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ماست و سس کمی باز شده و مواد باهم ترکیب شوند. سپس سیر را رنده کنید و به همراه نمک و فلفل به ظرف سس اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله هفتم:

سس را به ظرف سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا باهم ترکیب شده و سس به همه‌ جای سالاد برسد. سپس سالاد را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با چیپس خلالی، گردوی خردشده و پیازداغ تزئین کنید. می‌توانید مقداری از سبزیجات رنگی مانند فلفل دلمه‌ای و هویج را نگه دارید و برای تزئین سالاد مورد استفاده قرار دهید.

 

نکات مهم برای تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

نکات مهم برای تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ

  • اگر دوست دارید می‌توانید گوشت گوساله را جایگزین مرغ کنید. گوشت را بپزید و پس از پخت ریش ریش کنید.
  • سبزیجات را به هر شکلی که دوست دارید، خرد کنید. می‌توانید به شکلی نگینی خرد کنید یا به شکل حلقه‌ای برش دهید و سرخ کنید.
  • لوبیاها را پس از پخت درون یک ظرف آب سرد قرار دهید. این کار باعث می‏‌شود تا رنگ لوبیا سبز بماند و تیره نشود.
  • یک ظرف بردارید و یک دستمال در آن قرار دهید. مواد را بعد از سرخ کردن روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود. سپس به سالاد اضافه کنید.
  • اگر سیر تازه ندارید، پودر سیر را جایگزین آن کنید.
  • از فلفل‌ دلمه‌های رنگی استفاده کنید تا سالاد جذاب‌تری داشته باشید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد قفقازی با مرغ و قارچ را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. سالاد قفقازی در واقع نوعی خوراک است. این خوراک با گوشت مرغ یا گوساله تهیه می‎شود و در کنار سبزیجات سرخ‎شده و سس، طعمی بی‌نظیر دارد. سالاد قفقازی را می‎توانید به عنوان یک پیش‌غذا بر روی سفره ناهار یا شام خود قرار دهید و یک مهمانی خاص و متفاوت داشته باشید. این غذا را در منزل تهیه کنید و نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید.

4/5 - (2 امتیاز)