طرز تهیه سالاد لبو و انار بسیار خوشمزه

سالاد لبو و انار

لبو، خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی محسوب می‎شود. لبو را می‌توانید به تنهایی بپزید و مصرف کنید یا آن را در سوپ و سالاد مورد استفاده قرار دهید. سالاد لبو و انار یکی از انواع غذاهایی است که می‌توانید با این ماده پرخاصیت درست کنید. این سالاد برای فصل‌های سرد سال پیشنهاد می‎شود و یک پیش‌غذای جذاب و متفاوت می‏‌باشد. لبو و انار موجود در این سالاد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. از این رو، این سالاد بسیار مغذی بوده و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سالم و سبک نیز روی سفره قرار گیرد. در این مقاله طرز تهیه سالاد لبو و انار را مرحله به مرحله آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و انار

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و انار

1. لبوی خردشده: 1 فنجان

2. دانه انار: نصف فنجان

3. برگ نعناع: 2 قاشق غذاخوری

4. پنیر فتا: 1 قاشق غذاخوری

5. دانه کدو تنبل: 1 قاشق غذاخوری

6. روغن زیتون: 1 قاشق چای‌خوری

7. آب لیمو: 1 قاشق چای‌خوری

6. نمک: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد لبو و انار

طرز تهیه سالاد لبو و انار

مرحله اول:

لبو را بشویید و پوست کنید. یک قابلمه بردارید و لبوها را درون آن بریزید. سپس مقداری آب اضافه کنید و بر روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید لبو به طور کامل بپزد. لبوها را از قابلمه خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود. سپس لبوها را خرد کنید و در یک کاسه بریزید.

مرحله دوم:

یک انار قرمز انتخاب کنید. انار را دانه کنید و به اندازه نصف فنجان از دانه‌های انار را به ظرف حاوی لبو اضافه کنید.

مرحله سوم:

روغن زیتون، آب‌لیمو و نمک، طعم‌دهنده‌های این سالاد هستند. این مواد را به کاسه حاوی لبو و انار اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل باهم ترکیب شوند.

مرحله  چهارم:

برگ‌های نعناع را از ساقه جدا کنید و به خوبی بشویید. برگ‌ها را در یک آبکش بریزید و کمی صبر کنید تا خشک شود. سپس برگ‌های نعناع را به سالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم:

سالاد شما آماده است. آن را در ظرف موردنظر سرو کنید و پنیر فتای خردشده را به آن اضافه نمایید. در انتها دانه کدو را روی سالاد بپاشید. این سالاد را می‌توانید بلافاصله پس از تهیه سرو کنید یا چند ساعت در یخچال نگه دارید و سپس روی سفره خود قرار دهید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای تهیه سالاد لبو و انار

نکات مهم برای تهیه سالاد لبو و انار

  • علاوه بر تخمه کدو، می‌توانید مقداری تخمه آفتاب‌گردان نیز به سالاد اضافه کنید.
  • اگر سالاد مغذی‌تری می‌خواهید، مقداری اسفناج نیز در سالاد بریزید. برای این کار بهتر است از بی‌بی اسفناج استفاده کنید. به برگ‌های کوچک‌تر اسفناج، بی‌بی اسفناج می‌گویند. این برگ‌ها تردتر و تازه‌تر هستند و سالاد خوشمزه‌تری به شما می‌دهند.
  • اگر به بی‌بی اسفناج دسترسی ندارید، برگ‌های بزرگ را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کنید و در سالاد بریزید.
  • سبزیجاتی که در سالاد استفاده می‌کنید، باید کاملا خشک شوند. سبزیجات را پس از شستن در یک آبکش بریزید تا آب آن به طور کامل خارج شده و خشک شود.
  • برای شستن سبزیجات از آب سرد استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید سرکه بالزامیک را جایگزین آب لیموترش کنید.
  • در برخی دستورالعمل‌ها از مغز گردو در سالاد لبو و انار استفاده می‌شود. اگر دوست دارید می‌توانید در کنار دانه‌های کدو از مغز گردو استفاده کنید یا دانه کدو را حذف کرده و مغز گردو را جایگزین نمایید. مغز گردو را خرد کنید و روی سالاد بریزید.
  • می‌توانید به جای پنیر فتا از انواع دیگر پنیر مانند پنیر لیقوان نیز استفاده کنید.
  • اگر طعم سیر را دوست دارید، به اندازه یک قاشق چای‌خوری پودر سیر به سالاد لبو و انار اضافه کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد لبو و انار را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. سالاد لبو و انار به راحتی تهیه می‎شود و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید این سالاد را به طور ثابت در برنامه غذایی خود قرار دهید، می‌توانید مقدار بیشتری لبو بپزید و در یخچال نگه‎داری کنید. آن‌گاه می‌توانید هر زمان که بخواهید، لبوها را با انار ترکیب کنید و یک سالاد خوشمزه داشته باشید. پیشنهاد می‎کنیم این سالاد را در منزل تهیه کنید و نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید. اگر نکته‌ای دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‏‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

[maxbutton id=”2″ ]

این سالادها را هم میتونید تهیه کنید:

طرز تهیه سالاد ماست و هویج

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

5/5 - (1 امتیاز)