طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده و خوش طعم

طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده

سالاد ماکارانی یک غذای ساده، اما بسیار خوشمزه است. این غذا را می‎توانید برای شام آماده کنید یا اگر مهمان دارید، به عنوان پیش‎غذا بر روی سفره خود قرار دهید. سالاد ماکارونی دستور‌العمل‌های مختلفی دارد، اما در همه آن‏‌ها از ماکارونی فرمی و سس مایونز استفاده می‎شود. برای تهیه این سالاد، مرغ، کالباس یا ژامبون را به ماکارونی اضافه می‎کنند و در کنار آن سبزیجاتی چون هویج، نخود فرنگی، فلفل دلمه‌ای، ذرت و … را نیز مورد استفاده قرار می‎دهند. در این مطلب طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را نیز بیان می‎کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارانی ساده

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارانی ساده

1. ماکارونی فرمی:  1  بسته

2. ژامبون مرغ: ۳۰۰ گرم

3. خیارشور: ۲۰۰ گرم

4. ذرت: ۲۰۰ گرم

5. نخود فرنگی: ۲۰۰ گرم

6. فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

7. هویج: ۲ عدد

8. لیمو ترش: ۱ عدد

9. سس مایونز: به مقدار لازم

10. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده

طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده

مرحله اول:

ابتدا یک قابلمه را پر از آب کنید و بر روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش آید.  یک قاشق نمک و مقداری روغن به آب در حال جوش اضافه کنید. سپس ماکارونی را در آب جوش بریزید تا بپزد. میزان پخت باید به اندازه‎ای باشد که ماکارونی کاملا نرم شود. ماکارونی پخته شده را آب‌کش کنید و کناری بگذارید تا آب آن کاملا گرفته شده و ماکارونی خنک شود.

مرحله دوم:

هویج‌ها را پوست کنید و بشویید. سپس با مقداری آب بر روی اجاق قرار دهید تا بپزد و نرم شود. دقت داشته باشید که هویج باید به اندازه‌ای بپزد که پس از خرد شدن در سالاد له نشود و شکل خود را از دست ندهد.

مرحله سوم:

یک کاسه مناسب بردارید. هویج‌های پخته شده را به صورت نگینی خرد کنید و در کاسه بریزید. ژامبون مرغ، فلفل دلمه‌ای و خیارشور را نیز به همین صورت خرد کرده و به هویج اضافه کنید. نخود فرنگی و ذرت را نیز به دیگر مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب باهم مخلوط شوند.

مرحله چهارم:

در این مرحله ماکارونی آ‌ب‌کش شده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. سس مایونز، فلفل سیاه و نمک را به ترکیب ماکارونی اضافه کنید. لیموترش را از وسط نصف کرده و آب بگیرید. آب لیموترش را به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس و چاشنی‏‌ها به همه‌جای سالاد برسد.

مرحله پنجم:

سالاد را در یک ظرف دردار بریزید و حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد برود و سالاد خوشمزه‌تر شود.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن سالاد ماکارانی ساده

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد ماکارانی ساده

  • در تهیه این سالاد از ژامبون مرغ استفاده کردیم. اگر دوست دارید، می‌توانید به جای ژامبون از مرغ استفاده کنید. سینه مرغ را بپزید، خرد کنید و در سالاد بریزید.
  • در صورت تمایل می‎توانید از فلفل‌های دلمه‌ای رنگی در سالاد خود استفاده کنید تا سالاد جذاب‏‌تری داشته باشید.
  • در برخی موارد دیده می‎شود که از سیب‎زمینی در سالاد ماکارونی استفاده می‎کنند. برای این کار، یک عدد سیب‌زمینی را پوست کنید و بشویید و به همراه هویج بپزید. دقت داشته باشید، سیب‎زمینی نباید به اندازه‌ای بپزد که در سالاد له شود. سیب‌زمینی را پس از پخت، به صورت نگینی خرد کنید و به مواد اضافه نمایید.
  • جعفری یا شوید طعم خوبی به سالاد ماکارونی می‌دهند. در صورت تمایل می‌توانید مقداری از این سبزیجات را ساطوری کنید و به مواد سالاد اضافه نمایید.
  • دقت داشته باشید، سالاد ماکارونی هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‎‏تر می‌شود. بنابراین، سعی کنید این سالاد را چند ساعت زودتر آماده کنید تا فرصت کافی برای گذاشتن در یخچال داشته باشید.
  • سالاد را هنگام سرو در ظرف مناسب بریزید و آن را تزئین کنید. می‌توانید مقداری از سبزیجاتی که در سالاد استفاده کرده‌اید، کنار بگذارید و از آن برای تزئین استفاده کنید. گوجه گیلاسی هم گزینه مناسبی برای تزئین می‌باشد و نمای جذابی به سالاد می‎دهد.
  • آویشن، چاشنی خوبی برای سالاد ماکارونی است و طعمی عالی به آن می‌دهد. می‌توانید در کنار نمک و فلفل سیاه، مقداری آویشن نیز اضافه کنید و سالاد خوشمزه‎تری داشته باشید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده را آموزش داده و نکات مهم جهت خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. لطفا نظر خود در مورد این دستورالعمل را بیان کنید و اگر نکته‎ای در مورد تهیه سالاد ماکارونی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

[maxbutton id=”2″ ]

5/5 - (1 امتیاز)