طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

سالاد ماکارونی انواع مختلفی دارد و به شکل‏‌های متفاوت تهیه می‏‌شود. یکی از جذاب‌ترین انواع این سالاد، سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ است. این نوع سالاد ماکارونی برای کودکان بسیار جذاب بوده و معمولا مورد استقبال آنان قرار می‎گیرد. سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ را می‌توانید هم به عنوان شام تهیه کنید و هم به عنوان پیش‌‏غذا بر روی سفره قرار دهید. این سالاد گزینه‏‌ای مناسب برای دورهمی‌های عصرانه است و برای جشن‌های تولد نیز پیشنهاد می‌شود. در این مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ را آموزش داده و فوت‏‌وفن‌های تهیه آن را بیان می‏‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

1. پاستا صدفی بزرگ: 1 بسته

2. ذرت: 1 فنجان

3. نخود فرنگی: 1.5 فنجان

4. هویج: 1 عدد

5. خیارشور: ۳۰۰ گرم

6. ژامبون گوشت: ۳۰۰ گرم

7. سس مایونز: به مقدار لازم

8. آب‌لیمو: به مقدار لازم

9. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

مرحله اول:

ابتدا باید پاستاها را بپزید. برای این کار یک قابلمه بزرگ بر روی اجاق قرار دهید و آن را پر از آب کنید. شعله اجاق را زیاد کنید و اجازه دهید آب قابلمه به جوش بیاید. مقداری روغن و نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و پاستاها را درون آن بریزید. کمی صبر کنید تا پاستاها به خوبی نرم شوند. پس از پخت، پاستاها را آبکش کنید و اجازه دهید آب آن به طور کامل خارج شود.

مرحله دوم:

هویج‌ را پوست کنید، بشویید و درون یک قابلمه آب قرار دهید تا بپزد. دقت داشته باشید هویج باید به اندازه‌ای بپزد که پس از خرد شدن، له نشود. هویج پخته شده را به صورت نگینی خرد کنید و درون یک کاسه بریزید.

مرحله سوم:

نخودفرنگی و ذرت را می‌توانید به صورت کنسروی تهیه کنید یا خام بخرید و خودتان آب‌پز کنید. نخودفرنگی و ذرت پخته شده را به ظرف حاوی هویج اضافه کنید.

مرحله چهارم:

ژامبون و خیارشور را به صورت نگینی خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. سس مایونز را به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به همه نقاط برسد. آب‌لیمو، نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

پاستاهای صدفی را از مواد پر کنید و در یک ظرف کنار هم بچینید. پس از این‌که تمام پاستاها را پر کردید، روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و تا هنگام سرو در یخچال قرار دهید. می‌توانید از موادی چون برگ جعفری، شوید خرد شده یا گوجه گیلاسی برای تزئین سالاد استفاده کنید و سالاد زیباتری داشته باشید.

 

فوت‏‌وفن‌های سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

فوت‌وفن‌های سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ

• مرحله پخت پاستا صدفی بسیار مهم است. یک قابلمه بزرگ بردارید تا به اندازه کافی جا برای پاستا داشته باشد. به اندازه دو برابر پاستا در قابلمه آب بریزید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پاستاها فضای کافی نداشته باشند، داخل همدیگر می‏‌روند و پس از پخت در هنگام جدا کردن، می‎شکنند.
• دقت داشته باشید که این تنها مرحله پخت پاستاست و مرحله دیگری وجود ندارد. بنابراین، پاستا را به طور کامل بپزید و اجازه دهید کاملا نرم شود. البته این نرمی نباید به اندازه‌ای باشد که پاستا هنگام پر کردن، بشکند.
• می‌توانید به جای ژامبون، از مرغ پخته شده استفاده کنید. برای این کار، سینه مرغ را با مقداری آب و نمک بپزید و پس از پخت به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.
• مواد داخل پاستا کاملا سلیقه‌ایست. اگر دوست دارید می‌توانید از فلفل دلمه‌ای در کنار دیگر مواد استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و به مواد سالاد اضافه نمایید.
• اگر فرصت کافی دارید، مواد را پس از آماده شدن به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند و مزه‌ها به خورد هم بروند. سپس از یخچال خارج کرده و پاستاها را پر کنید.
• اگر رژیم دارید و می‏‌خواهید کالری کمتری مصرف کنید، می‌توانید تمام سس یا بخشی از آن را حذف کنید و ماست کم‏‌چرب را جایگزین آن نمایید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با پاستا صدفی بزرگ را آموزش داده و فوت‌وفن‌های مفید برای درست کردن آن را نیز بیان کردیم. در صورت تمایل می‌توانید نظر خود در مورد این دستورالعمل را برای ما بنویسید و اگر نکته‌ای دارید در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)