طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکارونی یک سالاد خوشمزه و پرطرفدار است. این سالاد از ترکیب ماکارونی فرمی، سس و موادی چون نخود فرنگی، ذرت، خیارشور، هویج، سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای تهیه می‎شود. اگر بخواهند سالاد را کمی خوشمزه‎تر و مجلسی‌تر کنند، علاوه بر این مواد، از گوشت مرغ، ژامبون یا کالباس نیز استفاده می‌کنند. سالاد ماکارونی یک غذای کامل محسوب می‌‏شود و معمولا در وعده غذایی شام مورد استفاده قرار می‎گیرد. این غذای خوشمزه را می‌توانید به عنوان عصرانه در دورهمی‌های خود سرو کنید یا به عنوان پیش‌غذا روی سفره مهمانی قرار دهید. در این مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر کردن آن را بیان می‎کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

1. ماکارونی فرمی: 1 بسته

2. کالباس خردشده: 2 فنجان

3. فلفل دلمه‌ای: 1 عدد

4. هویج: 2 عدد

5. خیارشور: ۸ عدد

6. پیازچه خرد شده: 1/3  فنجان

7. جعفری تازه و خرد شده: 1/4  فنجان

8. سس مایونز: 1.5 فنجان

9. سس خردل: 1 قاشق غذاخوری

10. روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

11. آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

12. نمک و فلفل: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مرحله اول:

ابتدا یک قابلمه را پر از آب کنید و بر روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش بیاید. مقداری روغن و نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و ماکارونی فرمی را در آن بریزید. کمی صبر کنید تا ماکارونی بپزد و نرم شود. دقت داشته باشید که نرمی ماکارونی به اندازه‎ای نباشد که در سالاد له شود و حالت خمیری بگیرد.

مرحله دوم:

ماکارونی پخته شده را در آبکش بریزید و زیر آب سرد بگیرید. آبکش را کمی تکان دهید تا آب سرد به همه جای آن برسد و ماکارونی خنک شود. ماکارونی را درون آبکش بگذارید تا آب آن به طور کامل کشیده شود.

مرحله سوم:

هویج‌‏ها را پوست کنید، بشویید و با مقداری آب بپزید. هویج باید به اندازه‌ای بپزد که پس از خرد شدن له نشود و شکل آن در سالاد حفظ شود.

مرحله چهارم:

کالباس، خیارشور، فلفل دلمه‌ای و هویج پخته شده را به صورت نگینی خرد کنید و درون یک کاسه بریزید. پیازچه و جعفری را نیز ریز خرد کنید و به مواد داخل کاسه اضافه نمایید. ماکارونی خنک شده را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

یک کاسه بردارید و سس مایونز و خردل را درون آن بریزید. فلفل سیاه، نمک، روغن زیتون و آب‌لیمو را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند. سس را به کاسه سالاد اضافه کرده و با یک قاشق بزرگ زیر و رو کنید تا سس به همه جای سالاد برسد و به خورد مواد برود.

مرحله ششم:

درب کاسه را بگذارید و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‎ها باهم ادغام شده و سالاد خوشمزه‌‏تر شود. هنگام سرو سالاد را در ظرف مناسب بریزید و ما مواد دلخواهی چون برگ جعفری، نخود فرنگی، هویچ خرد شده و … تزئین کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن سالاد ماکارونی با کالباس

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد ماکارونی با کالباس

  • دقت داشته باشید که سالاد ماکارونی هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‏‌تر می‎شود. بنابراین، اگر مهمان دارید، سالاد را زودتر آماده کنید تا فرصت کافی برای قرار دادن آن در یخچال داشته باشید.
  • برای این‌که ماکارونی سس زیادی به خود جذب نکند، باید کاملا خنک شود. بعد از آبکش کردن، آن را زیر آب سرد قرار دهید تا بخار آب کاملا خارج شده و ماکارونی‌ها به هم نچسبند. سپس ظرف را در گوشه‏‌ای بگذارید تا آب ماکارونی کاملا خارج شده و ماکارونی سرد شود. سپس می‎‏توانید آن را با سایر مواد ترکیب کرده و سس را اضافه کنید.
  • پودر سیر و آویشن از جمله طعم‌دهنده‌هایی هستند که به خوشمزه‌‏تر شدن سالاد ماکارونی شما کمک می‎‏کنند. اگر به این طعم‎ها علاقه‌مندید، می‌توانید در کنار دیگر چاشنی‎ها به سالاد اضافه کنید.
  • اگر رژیم دارید و می‎خواهید سالاد ماکارونی کم‌کالری‎تری داشته باشید، می‌توانید به جای سس از ماست کم‌چرب استفاده کنید. سس خردل را حذف کنید. نصف پیمانه سس مایونز را با نصف پیمانه ماست ترکیب کنید و به همراه دیگر چاشنی‏‌ها در سالاد بریزید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس را آموزش دادیم و نکات مهم برای خوشمزه‏‎تر شدن آن را بیان کردیم. می‌توانید این سالاد ساده و  پرطرفدار را در منزل درست کنید و در وعده غذایی شام مورد استفاده قرار دهید. در صورت تمایل، نظرتان در مورد این دستورالعمل را برای ما بنویسید و اگر نکته‎ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

5/5 - (1 امتیاز)