طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

سالاد میوه را می‌توانید با هر میوه‏‌ای که دوست دارید، درست کنید. اگر در فصل تابستان هستید، از میوه‌های تابستانی برای این کار استفاده کنید و اگر در فصل‌های سرد سال به سر می‌‏برید، میوه‎های این فصل را انتخاب کنید. سالاد میوه از ترکیب میوه‎های متنوع تهیه می‌‏شود. میوه‎ها به اندازه‏‌های کوچک خرد شده و معمولا با یک سس سرو می‎شوند. سس سالاد میوه، ترکیبی از آب همان میوه‌هاست که گاهی با شکر، عسل یا طعم‎دهنده‎هایی چون وانیل مخلوط می‎شود و سالاد میوه را تازه‏‌تر و جذاب‌‏تر می‌‏کند. سالاد میوه را می‎توانید برای خانواده خود آماده کنید یا اگر مهمان دارید، برای پذیرایی مورد استفاده قرار دهید. در این مقاله طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص را آموزش داده و نکات مهم برای تهیه این سالاد خوشمزه را نیز بیان می‌کنیم.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

مواد لازم برای تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

1. کیوی: 3 عدد

2. موز: 3 عدد

3. پرتقال: 2 عدد

4. آناناس خردشده: 2 فنجان

5. توت‌فرنگی خردشده: 2 فنجان

6. بلوبری: 2 فنجان

7. انگور: 2 فنجان

8. آب پرتقال تازه: 2/3  فنجان

9. آب لیموی تازه: 1/3  فنجان

10. شکر قهوه‌ای: 1/3  فنجان

11. رنده پوست پرتقال: نصف قاشق چای‌خوری

12. رنده پوست لیمو: نصف قاشق چای‌خوری

13. عصاره وانیل: 1 قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

مرحله اول:

آناناس را پوست کنید و به صورت مکعبی شکل خرد کنید. پرتقال را پوست و خرد کنید. موز و کیوی را پس از پوست کردن به شکل ورقه‌ای برش دهید. می‌توانید برش‏‌های کیوی را از وسط نصف کنید تا کوچک‌تر شود. میوه‌های خرد شده را در یک کاسه بریزید. برگ توت‌فرنگی‏‌ها را جدا کنید و به صورت ورقه‌ای برش دهید و به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله دوم:

برای تهیه سالاد میوه، انگورهای بدون هسته را انتخاب کنید. انگورها را از شاخه جدا کنید و به سالاد اضافه کنید. 2 فنجان بلوبری را در کاسه سالاد بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم:

برای درست کردن سس سالاد، آب پرتقال، آب لیمو، شکر قهوه‌ای، پوست پرتقال و پوست لیمو را در یک قابلمه بریزید و بر روی اجاق با حرارت متوسط قرار دهید. پس از این‎که سس به مرحله جوش رسید، شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد تا کمی غلیظ شود. سپس سس را از روی حرارت بردارید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سس را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم:

سس را به کاسه سالاد اضافه کنید و هم بزنید. درب ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سس به خورد میوه‌‌ها برود.

 

نکات مهم برای تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

نکات مهم برای تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

  • از هر میوه‌ای که دوست دارید، می‌توانید در این سالاد استفاده کنید.
  • اگر به آناناس دسترسی ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید یا از کمپوت آناناس استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای بلوبری از تمشک استفاده کنید.
  • پرتقال‌ را پوست کنید و از هم باز کنید. هر دانه پرتقال را از وسط نصف کنید و به ظرف سالاد اضافه کنید.
  • اگر فرصت کافی دارید، پوست نازک دور پرتقال‌ها را جدا کنید تا سالاد لطیف‌تری داشته باشید.
  • اگر دانه‌های انگور بزرگ است، هر دانه را نصف کنید و در سالاد میوه بریزید.
  • برای درست کردن سس سالاد، بهتر است آب میوه تازه تهیه کنید، اما اگر به آن دسترسی ندارید، می‌توانید از آب‌میوه‌های آماده و کارخانه‌ای استفاده کنید.
  • برای این‌که سالاد میوه جذاب و چشم‌نوازی داشته باشید، میوه‌ها را یک شکل و با اندازه‌های مساوی برش دهید. علاوه بر این، مقدار میوه‌ها را نیز در نظر بگیرید و از هرکدام به اندازه یکسان استفاده کنید.
  • می‌توانید میوه‌ها را بر اساس رنگ در یک ظرف کنار هم بچینید و سس سالاد را روی آن‌ بریزید.
  • برای تزئین سالاد می‌توانید مقداری دانه انار قرمز روی آن بپاشید و چند برگ نعناع بر روی سالاد قرار دهید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص را آموزش داده و نکات مهم برای تهیه آن را نیز بیان کردیم. شما می‌توانید از هر میوه‌ای که دوست دارید یا به آن دسترسی دارید، در این سالاد استفاده کنید. اگر میوه‌ای را دوست ندارید، آن را حذف کنید و میوه موردعلاقه خود را اضافه نمایید. سعی کنید میوه‌هایی با رنگ‎های متنوع را برای سالاد انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید از میوه‌های هم‌رنگ استفاده نکنید. اگر این سالاد را در خانه تهیه کردید، حتما نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید و اگر نکته‎ای دارید، در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

این سالادها را هم میتونید تهیه کنید:

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

طرز تهیه سالاد لبو و انار

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس ساده

1/5 - (1 امتیاز)