طرز تهیه سالاد نخود فرنگی

طرز تهیه سالاد نخود

سالاد نخود، یک سالاد کم‌کالری و بسیار مفید است. نخود، طبعی گرم و خشک دارد و برای تقویت دستگاه گوارش، کنترل دیابت، درمان کم‌خونی، تقویت چشم، درمان کبد چرب، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول و جلوگیری از بیماری‌های قلبی، جلوگیری از سرطان و کاهش وزن توصیه می‎شود. در سالاد نخود از نخود پخته‌شده و سبزیجات استفاده می‌شود و یک سس مخصوص نیز دارد. در این مقاله سایت فود ناز طرز تهیه سالاد نخود را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را بیان می‏‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود فرنگی

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود

1. نخود پخته: 1 پیمانه

2. خیار: ۲ عدد

3. گوجه‌ فرنگی: ۲ عدد

4. پیاز: 1 عدد

5. فلفل دلمه‌ای زرد: ۱ عدد

6. نعناع: ۵۰ گرم

7. جعفری :۵۰ گرم

8. پنیر فتا: ۱/۴ پیمانه

9. زیتون: ۱/۳ پیمانه

10. روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

11. آب‌لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

12. پاپریکا: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

13. سماق: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

14. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی

طرز تهیه سالاد نخود

مرحله اول:

برای درست کردن سالاد نخود، ابتدا باید نخود را بپزید. نخودها را بشویید و از شب قبل خیس دهید. در طول این مدت چندین بار آب نخود را عوض کنید. نخود خیس خورده را درون یک قابلمه بریزید و اجازه دهید به خوبی بپزد و نرم شود. نیم ساعت آخر پخت نخود، مقداری نمک به آن اضافه کنید تا نخود مزه‌دار شود. نخود پخته‌شده را در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شده و نخود خنک شود.

مرحله دوم:

خیار و گوجه‌فرنگی را به خوبی بشویید و خرد کنید. اندازه برش کاملا سلیقه‌ایست، اما سعی کنید خیلی درشت یا خیلی ریز خرد نکنید. یک کاسه مناسب بردارید و خیار و گوجه‎فرنگی خردشده را در آن بریزید.

مرحله سوم:

پیاز را پوست کنید، بشویید و خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه پیاز به کاسه حاوی خیار و گوجه‌فرنگی اضافه کنید. زیتون را خرد کنید و در کاسه سالاد بریزید.

مرحله چهارم:

نعناع و جعفری را تمیز کنید و پس از شستن، خرد کنید. نعناع و جعفری خردشده را در کاسه سالاد بریزید و در انتها نخود پخته شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

برای تهیه سس سالاد، یک کاسه بردارید و پاپریکا، سماق، نمک، فلفل، آب‌لیمو و روغن زیتون را در آن بریزید. با یک چنگال مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید. سس را به کاسه سالاد اضافه کنید و با یک قاشق زیر و رو کنید تا سس به همه‌جای مواد برسد.

مرحله ششم:

سالاد شما آماده است. درب ظرف را بپوشانید و سالاد را تا زمان سرو در یخچال قرار دهید تا خنک شود. هنگام سرو، سالاد را در ظرف موردنظر بریزید و پنیر فتای خرد شده را روی آن بپاشید. می‌توانید از مقداری برگ جعفری و زیتون سیاه خردشده برای تزئین استفاده کنید و سالاد زیباتری داشته باشید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن سالاد نخود فرنگی

نکات مهم برای خوشمزهتر شدن سالاد نخود

  • موادی که در سالاد نخود استفاده می‌کنیم، کاملا سلیقه‌ایست. هرکدام از سبزیجات را که دوست نداشتید، می‌توانید حذف کنید و گزینه‌ی دیگری را جایگزین نمایید.
  • در برخی دستورالعمل‌ها دیده می‌شود که به جای فلفل دلمه‌ای زرد، از ذرت پخته شده استفاده می‎کنند. ذرت را می‌توانید به صورت کنسرو شده تهیه کنید یا خودتان در خانه آب‌پز کنید.
  • سعی کنید سس سالاد را در زمان سرو به آن اضافه کنید. می‎توانید سس را در ظرفی جدا بریزید و در کنار سالاد بر روی سفره قرار دهید.
  • برای خوشمزه‌‏تر شدن سس می‌توانید مقداری آویشن، پودر سیر و پودر زیره نیز به آن اضافه کنید.
  • در برخی دستورالعمل‌ها از سس مایونز هم در این سالاد استفاده می‌کنند. سس مایونز را در یک ظرف بریزید و ادویه‌جات، روغن زیتون و آب‌لیمو را به آن اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید سالاد نخود را به عنوان یک شام سبک نوش‌جان کنید، می‌توانید مقداری سیب‎زمینی به آن اضافه کنید. سیب‌زمینی را بپزید و مانند دیگر مواد خرد کنید و در سالاد بریزید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد نخود با سس مخصوص آن را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن را بیان کردیم. اگر در کنار غذای اصلی خود سالاد قرار می‌دهید، سالاد نخود را حتما امتحان کنید و یک تنوع در برنامه غذایی‌تان داشته باشید. در صورت تمایل می‌توانید نظرتان در مورد سالاد نخود را برای ما بنویسید و اگر نکته‏‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‏‌ها به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)