طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات و سس مخصوص

طرز تهیه سالاد نودل

نودل، یک ماده غذایی بر پایه غلات است. این ماده غذایی طعم‌های متنوعی دارد و به شکل‏‌های مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرد. نودل را می‌توانید با سبزیجات ترکیب کنید و یک غذای راحت، سالم و رژیمی داشته باشید یا به صورت سوپ سرو کنید. اگر از دوستداران نودل هستید و می‌‏خواهید این ماده غذایی را در سالاد نیز امتحان کنید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این مقاله طرز تهیه سالاد نودل را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را بیان می‎کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد نودل

مواد لازم برای تهیه سالاد نودل

1. نودل: ۲ عدد

2. کنسرو ذرت: ۱ عدد

3. هویج: ۴ عدد

4. فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

5. پیازچه:10 ساقه

6. زیتون بدون هسته: نصف پیمانه

7. روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

8. آب‌لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

9. عسل: ۱ قاشق چای‌خوری

10. خردل: نصف قاشق چای‌خوری

11. سس سویا: به مقدار لازم

12. نمک و فلفل: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد نودل

طرز تهیه سالاد نودل

مرحله اول:

برای تهیه سالاد نودل، ابتدا باید نودل‌ها را بپزید. یک قابلمه بر روی اجاق قرار دهید و مقداری آب در آن بریزید. کمی صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن در آب بریزید و نودل را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم:

4 تا 5 دقیقه فرصت دهید تا نودل نرم شود. سپس آن را از آب‌کش کنید و زیر آب سرد بگیرید. آبکش حاوی نودل را در گوشه‌ای قرار دهید تا آب آن کاملا خارج شده و نودل خنک شود.

مرحله سوم:

4 عدد هویج متوسط را پوست کنید، بشویید و در یک قابلمه بریزید. مقداری آب و نمک به هویج اضافه کنید و کمی فرصت دهید تا هویج نیم‌پز شود. سپس هویج را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله چهارم:

یک کاسه مناسب بردارید. هویج‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و در کاسه بریزید. می‌توانید برای این کار از رنده‏‌های خلال‌کن کمک بگیرید. پیازچه‌ها را پس از تمیز کردن، بشویید و خرد کنید. زیتون‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید. پیازچه خرد شده را به همراه زیتون به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم:

دو عدد فلفل دلمه‌ای را بشویید و به صورت خلالی خرد کنید. سعی کنید از فلفل‌های رنگی استفاده کنید. کنسرو ذرت را باز کنید و مواد آن را از یک صافی عبور دهید تا آب آن خارج شود. سپس ذرت و فلفل دلمه‌ای را به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله ششم:

یک کاسه کوچک بردارید و سس سالاد را آماده کنید. مواد سس شامل سس سویا، خردل، عسل، آب‌لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل را درون کاسه بریزید و با یک چنگال خوب هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. سس را به کاسه سالاد اضافه کنید و با یک قاشق به خوبی زیر و رو کنید تا سس به همه جای مواد برسد.

مرحله هفتم:

نودل‌ها را به کاسه حاوی سبزیجات اضافه کنید و با یک قاشق بزرگ خوب هم بزنید تا مواد کاملا با نودل ترکیب شوند. سپس درب ظرف را بگذارید و حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.

مرحله هشتم:

در هنگام سرو، سالاد نودل را در ظرف موردنظر بریزید و مقداری کنجد روی آن بپاشید تا سالاد زیباتری داشته باشید. می‌توانید از مواد دیگری چون زیتون سیاه، جعفری خردشده و خیارشور نیز برای تزئین استفاده کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد نودل

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد نودل

  • در سالاد نودل می‌توانید از زیتون سیاه یا سبز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید، مقداری خیارشور را به صورت نگینی خرد کرده و به سالاد نودل اضافه کنید.
  • ذرت را می‌توانید به صورت کنسرو تهیه کنید یا خام بخرید و در خانه بپزید. برای پخت ذرت مقداری نمک به آن اضافه کنید تا مزه‌دار شود و طعم بهتری به سالاد بدهد.
  • دقت کنید پس از اضافه کردن نودل، سالاد را به آرامی هم بزنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از مقداری ژامبون در سالاد استفاده کنید یا سینه مرغ را بپزید، ریش ریش کنید و در سالاد بریزید.
  • دقت داشته باشید که سالاد نودل هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‎تر می‎شود. از این رو، توصیه می‎کنیم این سالاد را زودتر آماده کنید تا زمان کافی برای گذاشتن در یخچال داشته باشید.

نودل دستور پخت راحتی دارد. برای درست کردن نودل، ابتدا آن را در مقداری آب‌جوش می‌پزند تا نرم شود. سپس آن را با انواع مواد غذایی و چاشنی‌های متنوع ترکیب می‌کنند تا به یک غذای ساده و خوشمزه تبدیل شود. اگر به دنبال یک دستور غذایی جدید با نودل هستید، پیشنهاد می‌کنیم سالاد نودل را امتحان کنید و نظرتان در مورد این سالاد را برای ما بنویسید.

امتیاز کاربران