طرز تهیه سالاد یونانی اصل

طرز تهیه سالاد یونانی اصل

سالاد یونانی، همان‌طور که از نامش پیداست، اصالت یونانی دارد. این سالاد از مواد ساده‌ای چون گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای و پیاز قرمز تشکیل  می‌شود و سس آن نیز ترکیبی از نمک، سرکه بالزامیک و آب‌لیمو می‌باشد. در این مقاله طرز تهیه سالاد یونانی اصل را آموزش داده و نکات مفید برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی اصل

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی اصل

1. گوجه‌فرنگی: 4 عدد

2. خیار سالادی: ۲ عدد

3. پیاز قرمز: ۱ عدد

4. پنیر فتا: ۲۰۰ گرم

5. زیتون سیاه: ۸ عدد

6. فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

7. روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

8. سرکه بالزامیک: به مقدار لازم

9. آب‌لیمو: به مقدار لازم

10. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

[maxbutton id=”2″ ]

طرز تهیه سالاد یونانی اصل

طرز تهیه سالاد یونانی اصل

مرحله اول:

ابتدا گوجه‌فرنگی و خیار را بشویید و به صورت درشت خرد کنید. یک کاسه مناسب بردارید و خیار و گوجه‌فرنگی خردشده را در آن بریزید.

مرحله دوم:

پیاز را پوست کنید، بشویید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. پیاز حلقه شده را وسط نصف کرده و به ظرف سالاد اضافه کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و  خرد کنید. هسته‎های زیتون را جدا کنید و آن را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. زیتون و فلفل خردشده را به دیگر مواد اضافه کنید.

مرحله سوم:

یک کاسه کوچک بردارید و روغن زیتون و آب‌ لیموترش را در آن بریزید. نمک، فلفل و سرکه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

سس را به ظرف سالاد اضافه کنید و مواد را با یک قاشق به خوبی زیر و رو نمایید تا سس به همه‌جای سالاد برسد و همه مواد را آغشته کند.

مرحله پنجم:

در انتها، پنیر فتا را به صورت مکعب‌های کوچک برش داده و به ظرف سالاد اضافه کنید. سالاد را مجددا هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. سپس روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند و سالاد کمی جا بیفتد.

مرحله ششم:

پس از نیم ساعت سالاد شما آماده است. سالاد یونانی را در ظرف موردنظر بریزید و روی آن را با جعفری و شوید خردشده تزئین کنید.

[maxbutton id=”2″ ]

نکات مفید برای تهیه سالاد یونانی اصل

نکات مفید برای تهیه سالاد یونانی اصل

  • در یونان از گوجه‌‎های درشت و سفت برای تهیه سالاد یونانی استفاده می‎شود، اما اگر دوست دارید، می‎توانید از گوجه گیلاسی استفاده کنید تا سالاد زیباتری داشته باشید. گوجه‌ها را به دو نیم تقسیم کنید و در سالاد بریزید.
  • برای این سالاد نیاز نیست خیارها را پوست کنید. خیارهایی با پوست نازک‏‌تر را انتخاب کنید و به خوبی بشویید. اگر دوست دارید می‌توانید خیار را به صورت راه راه پوست کنید.
  • اگر خیار شما خیلی درشت است، پس از حلقه‌ای کردن، هر حلقه را به دو قسمت برش دهید و به شکل نیم‌دایره درآورید.
  • سبزیجاتی چون شوید و جعفری تازه طعم خوبی به سالاد می‌دهند. می‌توانید مقداری از این سبزیجات را ساطوری کرده و به سالاد اضافه کنید. اگر سبزی تازه ندارید، از سبزی خشک استفاده کنید.
  • در دستورالعمل تهیه سالاد یونانی اصل، از فلفل دلمه‌ای سبزرنگ استفاده می‎شود، اما پیشنهاد می‌کنیم از فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد استفاده کنید تا سالاد خوش‌رنگ‌تری داشته باشید.
  • اندازه سبزیجات در این سالاد سلیقه‌ایست و به نظر شما بستگی دارد، اما بهتر است سبزیجات را به صورت درشت خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را می‎توانید به شکل حلقه‌ای برش دهید یا به صورت خلالی خرد کنید و در سالاد بریزید.
  • از هر پیازی که دوست دارید می‌توانید در این سالاد استفاده کنید، اما پیاز قرمز طعم بهتری دارد و سالاد شما را خوشمزه‌‏تر می‌کند.
  • در برخی دستورالعمل‌ها به سس سالاد یونانی، پونه خشک شده و سیر نیز اضافه می‎کنند. دو حبه سیر را رنده کنید و به همراه یک قاشق چای‌خوری پونه به سس سالاد اضافه کنید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد یونانی اصل را آموزش داده و نکات مفید برای خوشمزه‌‏تر شدن آن را بیان کردیم. این سالاد از ترکیب سبزیجات بسیار ساده تهیه می‎شود و شباهت زیادی به سالاد فصل ایرانی دارد. سالاد یونانی را معمولا در فصل بهار، تابستان تا اواسط پاییز تهیه می‎کنند و به عنوان پیش‎غذا بر روی سفره قرار می‎دهند. اگر دوست دارید یک شام سبک نوش‎جان کنید، می‌توانید سالاد یونانی را به عنوان غذای اصلی روی سفره شام قرار دهید و از خوردن آن لذت ببرید. خوشحال می‌شویم نظرتان در مورد این سالاد را برای ما بنویسید و اگر نکته‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‎ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)