طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

سالاد یونانی با سیب‌زمینی

سالاد یونانی یک سالاد بسیار خوشمزه است. این سالاد از ترکیب سیب‌زمینی، گوجه گیلاسی، پنیر فتا و  زیتون تهیه می‎شود و دستور پخت ساده‎ای دارد. سالاد یونانی با چاشنی‏‌هایی چون جعفری، شوید، نعناع، روغن زیتون، آب لیموترش، نمک، فلفل و پودر سیر مزه‌دار می‏‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. این سالاد را می‌توانید در وعده غذایی ناهار و شام سرو کنید یا اگر دوست دارید به عنوان پیش‎غذا بر روی سفره قرار دهید. در این مقاله طرز تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی

مواد لازم برای سالاد یونانی با سیب‌زمینی

1. سیب‌زمینی کوچک: 25 عدد

2. زیتون بدون هسته: 1 فنجان

3. گوجه گیلاسی: 2 فنجان

4. پیازچه: نصف فنجان

5. شوید: نصف فنجان

6. نعناع: 1/4 فنجان

7. پنیر فتا خردشده: 100 گرم

8. لیمو ترش: 2 عدد

9. پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری

10. روغن آووکادو: به مقدار لازم

11. روغن زیتون: به مقدار لازم

12. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی

مرحله اول:

فر را بر روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود.

مرحله دوم:

نعناع، شوید و پیازچه را تمیز کنید، بشویید و خرد کنید. یک کاسه بردارید، سبزیجات خردشده را در آن بریزید و باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم:

برای تهیه این سالاد باید از سیب‌‏زمینی‌های کوچک استفاده کنید. سیب‌زمینی‌ها را به خوبی بشویید و هر کدام را به 4 قسمت تقسیم کنید. یک سینی بردارید و سیب‎زمینی‌ها را روی سینی بچینید. یک عدد لیموترش را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و در کنار سیب‌‏زمینی‌ها قرار دهید.

مرحله چهارم:

کمی روغن آووکادو را روی سیب‌زمینی اسپری کنید. سپس مقداری نمک، فلفل و پودر سیر را روی سیب‌زمینی‌ها بپاشید تا مزه‌دار شوند. در انتها به اندازه 3 قاشق غذاخوری از ترکیب سبزیجات را روی سیب‌زمینی‌‏ها بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

مرحله پنجم:

سینی حاوی سیب‎زمینی را به مدت 30 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا گریل شود. سپس مواد داخل سینی را در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله ششم:

گوجه گیلاسی و زیتون‌ها را از وسط نصف کنید و به کاسه حاوی سیب‎زمینی اضافه کنید. در انتها فتای خردشده و باقی‌مانده سبزیجات را درون کاسه بریزید و با یک قاشق بزرگ به خوبی هم بزنید.

مرحله هفتم:

یک کاسه کوچک بردارید. یک عدد لیموترش باقی‌مانده را آب بگیرید و به همراه روغن زیتون در کاسه بریزید. مواد داخل کاسه را به خوبی هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. در زمان سرو، سالاد را در ظرف موردنظر بریزید و سس را به آن اضافه کنید. ترکیب را کمی هم بزنید تا سس به همه‎جای سالاد برسد. سپس سالاد را با برگ‌های نعناع و شوید تزئین کنید و بر روی سفره قرار دهید.

 

نکات مهم برای تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی

نکات مهم برای تهیه سالاد یونانی با سیب‌زمینی

  • سالاد یونانی با سیب‌زمینی را می‌توانید هم به صورت گرم و هم به صورت سرد نوش‌جان کنید.
  • دقت داشته باشید که سیب‏‌زمینی‌‏های سالاد یونانی ریز هستند و پوست نازکی دارند. به همین دلیل به چهار قسمت تقسیم شده و با پوست گریل می‏‌شوند. اگر سیب‌زمینی شما درشت است و پوست ضخیمی دارد، حتما سیب‌زمینی‌ها را پوست کنید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید.
  • زمانی که سیب‏‌زمینی‌‏ها را گریل می‏‌کنید، دقت داشته باشید که تکه‌‏های سیب‎زمینی در سینی به حدی نباشد که به هم بچسبند. اگر مقدار سیب‏‌زمینی شما زیاد است، این کار را در دو مرحله انجام دهید. مقدار زیاد سیب‌زمینی و قرار گرفتن آن‌ها روی هم باعث می‏‎شود که سیب‏‌زمینی بخار کند و ترد نشود.
  • اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید سیب‏‌زمینی‌ها را در ماهیتابه تفت دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که سیب‏‌زمینی که در ماهیتابه تفت بخورد، طلایی نمی‌شود.
  • در این دستورالعمل یک عدد لیموترش را در کنار سیب‏‌زمینی‎ها قرار دادیم تا طعم جذابی به ما بدهد. شما می‌توانید سیب‎زمینی‎ها را به تنهایی گریل کنید و زمانی که آن‌ها را به کاسه سالاد انتقال دادید، قبل از اضافه کردن سایر مواد، یک عدد لیموترش را آب بگیرید و بر روی سیب‌زمینی‌‏ها بریزید.

در این مقاله طرز تهیه سالاد یونانی با سیب‏‌زمینی را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. درست کردن این سالاد تنها 30 دقیقه وقت شما را می‏‌گیرد، اما طعمی بسیار جذاب و دلچسب دارد. اگر به دنبال یک غذای کامل، سالم و سبک هستید، پیشنهاد می‌‏کنیم حتما سالاد یونانی با سیب‏‌زمینی را تهیه کنید و در وعده غذایی شام سرو نمایید. خوشحال می‎شویم نظرتان در مورد این سالاد را برای ما بنویسید و اگر نکته‌‏ای دارید در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

این سالادها را هم میتونید درست کنید:

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی

طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

5/5 - (1 امتیاز)