طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن فیلیپس و تفال

طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن
طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن

سمبوسه یکی از پیش غذاهای محبوب و خوشمزه است که در اکثر کشور های خاورمیانه و جنوب آسیا مورد توجه قرار گرفته است. اما برخی از افراد به دلیل محدودیت‌ های بهداشتی یا تغذیه‌ای از مصرف روغن و چربی در تهیه سمبوسه استقبال نمی‌ کنند. در این مقاله از سایت فود ناز، به طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون استفاده از روغن می‌ پردازیم. این روش جایگزین سالمی برای لذت بردن از سمبوسه خوشمزه و دلچسب بدون استفاده از چربی‌ های زیاد است. اگر شما نیز به دنبال یک روش سالم و خوشمزه برای تهیه سمبوسه در سرخ کن هستید، با ما همراه باشید تا نکات و دستور العمل‌ های مورد نیاز را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن

مواد لازم برای تهیه سمبوسه
مواد لازم برای تهیه سمبوسه
  • نان لواش یا خمیر یوفکا: ۱ بسته
  • سیب زمینی: ۵ عدد
  • برگ جعفری یا گشنیز: نصف لیوان
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • نمک ، فلفل سیاه و زرد چوبه: به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن

مرحله اول:
در ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و درون یک قابلمه پر از آب قرار دهید. قابلمه را روی شعله بگذارید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بپزد.

مرحله دوم:
سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه در بیاورید و پوست آنها را بگیرید. سیب زمینی های پوست گرفته شده را درون یک ظرف ریخته و با گوشت کوب یا پشت قاشق له کنید.

مرحله سوم:
پیاز و سیر را نگینی و ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن به میزان لازم روغن بریزید تا داغ شود. پیاز و سیر خرد شده را به ماهی تابه اضافه کنید و تفت دهید.

دستور پخت: طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان

مرحله چهارم:
زمانی که پیاز ها طلایی شدند، سیب زمینی له شده را به درون ماهیتابه اضافه کنید. سپس ادویه های نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه را به مخلوط ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید.

نکته: اگر از طعم پیاز در غذا لذت نمی برید میتوانید این گزینه را حذف کنید.

مرحله پنجم:
در آخر جعفری یا گشنیز خرد شده را به مخلوط ماهیتابه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت دهید و سپس زیر شعله را خاموش کنید. استفاده از سبزیجات معطر در مخلوط سیب زمینی باعث طعم منحصر به فرد سمبوسه شما می شود.

مرحله ششم:

نان لواش یا خمیر یوفکا

نان لواش یا خمیر یوفکا را به سه قسمت مساوی به شکل مستطیل برش دهید. سپس از مخلوط سیب زمینی به شکل مثلث در ابتدای نان قرار دهید. در صورت تمایل میتوانید کمی پنیر پیتزا هم روی سیب زمینی ها قرار دهید. حالا از قسمتی که روی نان، مخلوط سیب زمینی قرار دادید نان را به شکل مثلثی تا بزنید. شما همچنین میتوانید از مواد دیگری همچون گوشت چرخ کرده یا مرغ، در مواد بین سمبوسه استفاده کنید.

مرحله هفتم:
حالا سمبوسه های آماده شده را درون محفظه سرخ کن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه سرخ شوند.

مرحله هشتم:
زمانی که سمبوسه ها را از سرخ کن خارج کردید اجازه دهید تا خنک شوند. خنک شدن سمبوسه ها موجب ترد و برشته شدن آنها میشود. غذای شما آمده است نوش جانتان!

دستور پخت: طرز تهیه سیب زمینی تنوری در توستر

در آخر سمبوسه از غذاهای لذیذ و خوش طعم جنوبی به شمار می رود که امروزه در تمام شهرهای ایران تهیه می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا به طور جامع و به زبان ساده، طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن را آموزش دهیم. امیدواریم برای شما مفید بوده  باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

3.8/5 - (5 امتیاز)