طرز تهیه شربت زعفران برای ماه مبارک رمضان

طرز تهیه شربت زعفران برای ماه مبارک رمضان
طرز تهیه شربت زعفران برای ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، آشپزی و تهیه انواع غذا ها و نوشیدنی‌ های مختلف، بخصوص با استفاده از ادویه‌ های با ارزش مانند زعفران، به یکی از انتخاب های مهم تبدیل شده است. شربت زعفران یکی از نوشیدنی‌ های سنتی و محبوب در این ماه معنوی و مقدس است که علاوه بر طعم لذت‌ بخش خود، خواص غذایی و سلامتی بسیاری نیز دارد. در این مقاله آموزش تهیه نوشیدنی از سایت فود ناز، برای شما طرز تهیه شربت زعفران برای ماه مبارک رمضان، آموزش داده خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران برای ماه رمضان

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران
مواد لازم برای تهیه شربت زعفران
  • زعفران ساییده شده: نصف قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۳ قاشق غذا خوری
  • آب: نیم لیتر
  • شکر: به میزان دلخواه

طرز تهیه شربت زعفران برای ماه مبارک رمضان

شربت زعفران
شربت زعفران

مراحل طرز تهیه شربت زعفران عبارتند از:

مرحله اول:

ابتدا آب را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید. سپس زمانی که آب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و شکر را درون آب بریزید و هم بزنید تا شکر آب شود. میزان شکری که استفاده می کنید کاملا دلخواه است و بستگی دارد شما چقدر تمایل داشته باشید که شربت شیرین باشد.

نکته: می توانید از همان ابتدا آب و شکر را ترکیب کنید و روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم:

روی زعفران ساییده شده آب جوش بریزید و اجازه دهید زعفران دم بکشد. سپس زعفران دم کشیده را به درون قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه گلاب را به درون قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم:

به مدت ۱۵ دقیقه قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید و اجازه دهید شربت غلیظ و یکدست شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا شربت درون قابلمه یخ شود. سپس شربت را درون یک بطری شیشه ایی بریزید و درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم:

شربت شما آماده است فقط کافی است برای سرو یک چهارم لیوان را از این مخلوط بریزید و بقیه لیوان را با آب سرد و یخ پر کنید. همچنین می توانید از خاکشیر یا تخم شربتی نیز در ترکیب این شربت خوشمزه استفاده کنید. گوارای وجودتان:)

در آخر شربت زعفران، از آن دسته شربت هایی است که سرشار از خواص سلامتی است. زعفران و گلاب استفاده شده در این شربت برای ایام ماه رمضان بسیار کاربردی است. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)