طرز تهیه‌ شیر برنج برای ماه رمضان

طرز تهیه‌ شیر برنج برای ماه رمضان
طرز تهیه‌ شیر برنج برای ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان، شیر برنج یکی از غذا های محبوب و مناسب سحری است که انرژی و مواد غذایی لازم را برای روزه داران فراهم می‌ کند. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فود ناز ، به طرز تهیه‌ این دسر خوشمزه و مغذی می‌ پردازیم، تا شما هم بتوانید با سادگی و لذت، لحظات خوبی را در این ماه پر از برکت تجربه کنید.

مواد اولیه برای طرز تهیه شیر برنج

شیر برنج

  • برنج: ۲ لیوان
  • شیر: ۸ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • گلاب: نصف لیوان

طرز تهیه‌ شیر برنج برای ماه رمضان

شیر برنج
شیر برنج

مراحل طرز تهیه شیر برنج برای ماه رمضان عبارتند از:

مرحله اول:

در ابتدا برنج را در آب بخیسانید. سپس برنج را همراه با ۳ لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید. زمانی که از آب برنج یک لیوان باقی مانده بود و برنج نرم شده بود، زمان اضافه کردن شیر فرا می رسد.

مرحله دوم:

در مرحله دوم، شیر را به قابلمه برنج اضافه کنید و اجازه دهید تا برنج نرم شود.

نکته: می توانید اجازه دهید تا آب برنج به طور کامل خشک شود و سپس شیر را به درون قابلمه اضافه کنید تا مزه آب درون شیر برنج مشخص نباشد.

مرحله سوم:

زمانی که برنج در شیر به طور کامل نرم شد، شکر را به درون قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود و طعم آن در کل شیر پخش شود. همچنین می توانید در طول پخت شکر را اضافه نکنید و بعد از پخت از شیرین کننده های طبیعی مثل عسل استفاده کنید. سپس حدود ده دقیقه آخر پخت شیر برنج، گلاب را به شیر برنج اضافه کنید و هم بزنید.

نکته: در طول پخت زیر شعله را کم کنید تا شیر برنج ته نگیرد.

مرحله چهارم:

۸ الی ۱۰ دقیقه بعد از اینکه گلاب را به درون قابلمه اضافه کردید، زیر شعله را خاموش کنید اجازه دهید شیر برنج یخ شود تا جا بیفتد. سپس شیر برنج را در ظرف های مورد نظرتان بریزید و آن را با خلال بادام یا پسته تزئین کنید. همچنین می توانید از زعفران دم کرده و وانیل نیز در ترکیب شیر برنج استفاده کنید تا طعم و ظاهر منحصر به فردی داشته باشید. نوش جانتان:)

حالا می‌ توانید این دسر خوشمزه را در ماه مبارک رمضان به عنوان یک منبع انرژی خوشمزه مصرف کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد‌ لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)