طرز تهیه فلافل آبادانی خانگی خوشمزه

طرز تهیه فلافل آبادانی
طرز تهیه فلافل آبادانی

فلافل آبادانی یکی از دستورات پرطرفدار و خوشمزه در آشپزی ایرانی است که از مواد اولیه ساده و ادویه‌ های خاص تهیه می‌شود. طعم خاص این فلافل‌، طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده و به یکی از غذاهای محبوب در مناطق مختلف ایران تبدیل شده است. آبادان به عنوان یکی از شهر های خوزستان با فرهنگ اصیل و تاریخی خود، فلافل‌ های بی نظیری دارد. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فودناز ، قصد داریم به شما روش تهیه و آموزش مراحل دقیق و نکات حیاتی در تهیه فلافل آبادانی را آموزش دهیم تا شما بتوانید این دستور غذایی محبوب را به بهترین شکل ممکن در خانه تهیه کرده و لذت ببرید. همراه ما باشید تا با نکات و ترفندهای ضروری در تهیه فلافل آبادانی آشنا شوید و این غذای خوشمزه را به بهترین شکل ممکن آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل آبادانی

فلافل آبادانی

  • نخود: 3 پیمانه
  • سیب زمینی: 1 عدد کوچک
  • سیر: 3 حبه
  • پیاز: 1 عدد متوسط
  • نمک، فلفل قرمز، زرد چوبه و پودر زیره: به میزان لازم

دستور پخت فلافل آبادانی

فلافل آبادانی
فلافل آبادانی

مرحله اول:
در جهت برطرف کردن نفخ نخود ها ، به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت نخود ها را درون آب بخیسانید و طی این مدت آب آن را حدود دو تا سه بار عوض کنید.

مرحله دوم:
نخود های خیس خورده را درون غذاساز بریزید. پیاز و سیب زمینی را هم به نخود ها اضافه کنید و دو تا سه بار آنها را چرخ کنید تا مواد به طور یکدست چرخ شوند.

مرحله سوم:
بقیه مواد گفته شده را به نخود های چرخ شده اضافه کنید و دوباره آنها را با هم مخلوط کنید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مواد را درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم:
یک قابلمه کوچک روی گاز قرار دهید و درون آن تا حدی که روی فلافل را پوشش دهد روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود. سپس یک کاسه آب در کنار خودتان قرار دهید. قالب زن را ابتدا درون کاسه آب فرو کنید و بعد مواد فلافل را با استفاده از آن شکل دهید.

مرحله پنجم:
زمانی که فلافل ها سرخ و برشته شدند از روغن خارج‌ کنید و روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آنها کشیده شود. سپس با استفاده از خیارشور، گوجه و سس های مخصوص آن را میل کنید. نوش جانتان!

در آخر، به‌ عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده ناهار یا شام یا به عنوان یک میان‌ وعده خوشمزه، فلافل آبادانی می‌تواند گزینه‌ عالی‌ برای شما و خانواده تان باشد. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

دستور پخت زیر را ببینید :

طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته

طرز تهیه فلافل لبنانی

5/5 - (1 امتیاز)