طرز تهیه فلافل با سیب زمینی و نخود و همچنین بدون نخود

طرز تهیه فلافل با سیب زمینی
طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

فلافل یک غذای محبوب و پرطرفدار در فرهنگ غذایی خاورمیانه است که اکثراً با نخود و ادویه‌ های خاص تهیه می‌شود. اما طرز تهیه فلافل با سیب زمینی یک نسخه خاص و خوشمزه‌ تر از این غذای سنتی می‌ باشد. سیب زمینی به فلافل عطر و طعم خاصی می‌ دهد و آن را به یک تجربه جدید و لذت بخش تبدیل می‌کند. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت زوم‌ فود به بررسی روش‌ ها و مراحل تهیه فلافل با سیب زمینی می‌ پردازیم. از مواد لازم تا روش پخت و نکات مهم در تهیه این فلافل خاص، همه جوانب این غذا را بررسی خواهیم کرد. هدف ما آشنایی شما با تهیه این فلافل متفاوت و لذت بخش است تا بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه خود به سادگی تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه فلافل با سیب زمینی

طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

  1. نخود خام: 2 لیوان
  2. سیر: 3 حبه
  3. پیاز: یک عدد متوسط
  4. سیب زمینی: 1 عدد بزرگ
  5. پودر فلفل قرمز: به میزان لازم
  6. بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
  7. نمک، زردچوبه و ادویه مخصوص فلافل: به میزان لازم

دستور پخت فلافل با سیب زمینی

در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل طرز تهیه فلافل با سیب زمینی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مرحله اول:
ابتدا از یک روز قبل نخود ها را درون آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود. سپس بعد از خیس خوردن نخود ها، آنها را درون غذاساز یا میکسر بریزید و چرخ کنید.

مرحله دوم:
پیاز و سیر را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس پیاز و سیر رنده شده را به نخود ها اضافه کنید.

مرحله سوم:
سیب زمینی را آبپز کنید. سپس سیب زمینی آبپز شده را درون غذاساز بریزید و آن را به پوره تبدیل کنید. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. اگر مخلوط شما سفت شد از کمی آب برای رقیق شدن مخلوط استفاده کنید.

مرحله چهارم:
در این مرحله، ادویه های نمک، فلفل قرمز و زرد چوبه را به مواد اضافه کنید. همچنین میتوانید از بکینگ پودر نیز در جهت پف کردن فلافل ها استفاده کنید.

مرحله پنجم:
با استفاده از قالب فلافل زن، مواد را به شکل گلوله در بیاورید. اگر قالب فلافل زن در دسترس ندارید با استفاده از دست این کار را انجام دهید.

مرحله ششم:

مرحله سرخ کردن فلافل ها
مرحله سرخ کردن فلافل ها

روغن را در قابلمه ایی گود مثل شیر داغ کن بریزید و اجازه دهید گرم شود. سپس فلافل ها را درون روغن بیندازید و تا زمانی ک برشته نشدند از روغن خارج نکنید‌.

مرحله هفتم:
فلافل ها را بعد از سرخ شدن از روغن خارج‌ کنید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها کشیده شود. سپس با استفاده از سس های مخصوص، نان، خیارشور و گوجه میل کنید. نوش جانتان:)

نکات مهم در طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

  • برای سرخ کردن فلافل ها به اندازه ایی روغن بریزید که فلافل ها در روغن شناور شوند. این کار موجب می شود فلافل ها به طور کامل سرخ شوند و به کف قابلمه هم نچسبند.
  • برای اینکه طعم فلافل شما بازاری شود از ادویه های مخصوص فلافل استفاده کنید. ادویه های مخصوص فلافل را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  • اگر زمان کافی دارید مواد فلافل را حدود یک ساعت درون یخچال قرار دهید و به آن استراحت دهید.
  • می توانید از قارچ و پنیر نیز برای سرو فلافل استفاده کنید.
  • می توانید داخل مواد فلافل از کنجد هم برای بهبود طعم و ظاهر فلافل استفاده کنید.

در آخر با این روش ساده، می‌توانید این فلافل لذیذ و مخصوص با سیب زمینی را تهیه کرده و از آن لذت ببرید. حتما این فلافل خوشمزه را با سس کچاپ، خردل یا انبه سرو کنید.

دستور پخت های زیر را ببینید :

طرز تهیه فلافل اهوازی اصل

طرز تهیه فلافل آبادانی خانگی

طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته

طرز تهیه فلافل لبنانی خانگی

3.3/5 - (3 امتیاز)