طرز تهیه فلافل بندری خانگی اصیل و تند

طرز تهیه فلافل بندری
طرز تهیه فلافل بندری

فلافل بندری یکی از غذا های محبوب و خوشمزه در جنوب ایران است که با طعم و عطر خاص خود، از سایر انواع فلافل متمایز می‌شود. این فلافل با ترکیبی از نخود، ادویه‌ های مخصوص و سبزیجات تهیه می‌شود. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فود ناز، قصد داریم به شما روش تهیه این فلافل بندری لذیذ را آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید به سادگی در خانه خود این غذای لذیذ را تهیه کنید و از طعم فوق‌ العاده آن لذت ببرید. امیدواریم که با این راهنمایی، توانایی پخت این فلافل بندری خوشمزه را در خانه به دست آورید و لحظات شادی را در کنار عزیزان خود سپری کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل بندری اصل

فلافل بندری

  • نخود: 450 گرم
  • سوسیس: به میزان لازم
  • پیاز: 4 عدد
  • سیر: 4 حبه
  • پودر زیره: یک قاشق غذاخوری
  • جعفری خشک: یک قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز: نصف قاشق غذاخوری
  • روغن: 1 فنجان
  • نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری

دستور پخت فلافل بندری تند

فلافل بندری
فلافل بندری

در ادامه مراحل تهیه فلافل بندری به زبان ساده گفته شده است با ما همراه باشید

مرحله اول:
در ابتدا از شب قبل نخود را در آب خنک بخیسانید. سعی کنید به طور منظم هر ۴ ساعت آب نخود ها را عوض کنید. این کار موجب می شود نفخ و بوی بد نخود ها از بین برود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، پیاز و سیر را رنده کنید. سپس آب اضافی پیاز ها را به طور کامل بگیرید. نخود های خیس خورده، پیاز و سیر رنده شده و ادویه های گفته شده را درون میکسر یا غذاساز بریزید و یک الی دو بار چرخ کنید.

مرحله سوم:
با استفاده از قالب فلافل زن یا دست مقداری از خمیر فلافل را بردارید و به شکل دایره در بیاورید. سپس یک قابلمه یا ماهیتابه گود انتخاب کنید و درون آن روغن بریزید تا گرم شود.

نکته: اگر هنگام خارج کردن کردن مواد فلافل از قالب فلافل زن به مشکل برخوردید و شکل فلافل ها به هم خورد، می توانید یک کاسه آب در کنار خود قرار دهید و قبل از برداشتن مواد، قالب را در آب بزنید، در این صورت مشکل شما بر طرف می شود.

مرحله چهارم:
فلافل ها را درون روغن قرار دهید تا سرخ شوند. زمانی که فلافل ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج کنید و با یک دستمال کاغذی روغن اضافی آنها را بگیرید. فلافل شما آماده است حالا نوبت آماده کردن سوسیس ها رسیده است.

مرحله پنجم:
پیاز را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید تا سبک شود. سپس سوسیس ها را خورد کرده و به مخلوط پیاز اضافه کنید. در آخر زمانی که سوسیس ها سرخ شدند رب گوجه فرنگی را به مخلوط سوسیس و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا خامی رب گرفته شود. فراموش نکنید برای طعم دهی به غذا از ادویه های مورد علاقه تان هم استفاده کنید.

مرحله ششم:
حالا که هر کدام از غذا ها را آماده کردید در قالب ساندویج، فلافل و سوسیس ها را در کنار هم بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم حتما در کنار ساندویج تان از خیارشور ، گوجه و سس های مخصوص استفاده کنید. نوش جانتان:)

در آخر ما سعی کردیم در این مقاله به بهترین نحو ممکن تهیه فلافل بندری را به شما عزیزان آموزش دهیم. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید و لذت خوردن این غذای خوشمزه را با خانواده یا دوستانتان شریک شوید.

دستور پخت های زیر را ببینید :

طرز تهیه فلافل اهوازی

طرز تهیه فلافل آبادانی

طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته

طرز تهیه فلافل لبنانی خانگی

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی

5/5 - (1 امتیاز)