طرز تهیه فلافل خانگی ساده با نخود پخته

طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته
طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته

فلافل با نخود پخته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه است که مورد علاقه افراد زیادی قرار گرفته است. این خوراکی خوشمزه، با ترکیب مناسب ادویه‌ ها و مواد اولیه اصلی خود، یک طعم عالی و غنی را به همراه دارد. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فودناز ، قصد داریم به شما نحوه آماده سازی و طرز تهیه فلافل با نخود پخته را به طور کامل و گام به گام آموزش دهیم. این غذای خوشمزه که معمولاً با سس‌ های مختلف و نان سرو می‌شود، می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده‌ های نهار و شام باشد. بنابراین، با دنبال کردن این راهنما، می‌توانید به راحتی و به سبک خانگی، فلافل با نخود پخته خوشمزه و لذیذی را آماده کنید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین فلافل با نخود پخته را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل با نخود پخته

فلافل با نخود پخته

  • نخود: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • گشنیز و جعفری: به میزان لازم
  • نمک،فلفل قرمز و زردچوبه: به میزان لازم
  • پودر انبه، پودر گشنیز و پودر میخک: به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر جوز هندی: به میزان لازم

دستور پخت فلافل با نخود پخته

فلافل با نخود پخته
فلافل با نخود پخته

مواد اولیه را تهیه کنید و طبق مراحل گفته شده پیش بروید:

مرحله اول:

در ابتدا نخود را از یک روز قبل در آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود. در طول این مدت آب ظرف نخود را حدود ۳ الی ۴ بار به طور منظم عوض کنید.

مرحله دوم:

یک قابلمه را پر از آب کنید و روی شعله قرار دهید. سپس نخود ها را درون قابلمه بریزید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت اجازه دهید پخته شود.

مرحله سوم:

نخود های پخته شده را به همراه پیاز و سیر درون چرخ گوشت یا غذاساز بریزید و به خوبی میکس کنید. توصیه می شود دو الی سه بار مواد را چرخ کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم:

ادویه جات و سبزیجات گفته شده را به مخلوط نخود پخته شده اضافه کنید و دوباره مجددا آنها را با هم مخلوط کنید تا مخلوط نخود با استفاده از ادویه ها طعم دار شود. سپس درب ظرف را ببندید یا سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم:

بعد از گذشت یک ساعت مواد را از یخچال خارج‌ کنید. اگر مواد درون ظرف سفت شده بود با کمی آب آن را شل کنید تا هنگام سرخ کردن فلافل ها به مشکل نخورید.

مرحله ششم:

حالا یک قابلمه کوچک یا شیر داغ کن را روی شعله قرار دهید و یک سوم آن را روغن بریزید. سپس با استفاده از قالب زن از مواد فلافل بردارید و درون روغن بیندازید.

نکته: پیشنهاد می شود قبل از استفاده از فلافل زن آن را درون کاسه آب فرو کنید تا مواد به قالب نچسبد.

مرحله هفتم:

فلافل ها را زمانی که سرخ و برشته شدند از روغن خارج کنید و درون یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها کشیده شود. فلافل شما آماده است. نوش جانتان!

در این‌ مقاله ما سعی کردیم تا این غذای خوشمزه و لذیذ جنوبی را به شما عزیزان آموزش دهیم. البته توصیه میکنیم نخود ها را از قبل نپزید و فقط به خیساندن در آب اکتفا کنید.

دستور پخت: طرز تهیه فلافل لبنانی

5/5 - (2 امتیاز)