طرز تهیه فلافل خوزستانی اصل و خوشمزه

طرز تهیه فلافل خوزستانی
طرز تهیه فلافل خوزستانی

خوزستان، استانی با تنوع فرهنگی و غذایی غنی است که از مزیت‌ های خوبی برخوردار است. یکی از غذا های سنتی و پر طرفدار این منطقه، فلافل خوزستانی است. فلافل خوزستانی با ترکیبات خاص و ادویه‌ های متفاوت خود، یک غذای پر طرفدار همراه با طعمی خاص و لذت بخش است. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فود ناز ، قصد داریم نحوه تهیه فلافل خوزستانی را همراه با ترفند های پخت آن معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فلافل خوزستانی اصل

فلافل خوزستانی

  • نخود: 300 گرم
  • پیاز: یک عدد
  • جعفری خرد شده: نصف استکان
  • سیر: 3 حبه
  • فلفل قرمز، زیره سبز و تخم گشنیز: به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه فلافل خوزستانی

فلافل خوزستانی
فلافل خوزستانی

در ادامه مراحل تهیه فلافل خوزستانی به زبان ساده و به طور جامع گفته شده است با ما همراه باشید.

مرحله اول:
در ابتدا، نخود ها را یک الی دو روز بخیسانید تا نفخ و بوی بد آنها گرفته شود. سپس نخود های خیس خورده را درون غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و یک الی دو بار آنها را چرخ کنید.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، سیر و پیاز را رنده کنید و آب آن را با دست بگیرید. سپس پیاز و سیر را به نخود های چرخ شده اضافه کنید و مجددا مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم:
جعفری خرد شده، نمک، فلفل قرمز، زیره سبز، پودر گشنیز و زردچوبه را به نخود های چرخ شده اضافه کنید. سپس به طور کامل با یکدیگر مخلوط کنید تا طعم ادویه ها در کل مواد پخش شود.

مرحله چهارم:
یک ماهیتابه یا قابلمه گود بردارید و یک سوم آن را روغن بریزید. سپس از مواد فلافل به اندازه یک گردو بردارید و با قالب فلافل زن یا دست آن را شکل دهید و درون روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

مرحله پنجم:
اگر روغن شما به اندازه کافی داغ باشد، فلافل ها در مدت زمان 3 الی 5 دقیقه سرخ می شوند پس بعد از اینکه فلافل ها را در روغن قرار دادید به طور مرتب زیر و رو کنید و مواظب باشید تا نسوزند.

مرحله ششم:
فلافل های سرخ شده را در بیاورید و اجازه دهید با استفاده از یک دستمال کاغذی روغنشان گرفته شود. سپس به صورت ساندویجی با خیارشور و گوجه میل کنید. نوش جانتان:)

نکات مهم در طرز تهیه فلافل خوزستانی

  1. آب پیاز رنده شده را حتما به طور کامل بگیرید تا مواد فلافل شما هنگام سرخ شدن از هم باز نشوند.
  2. نخود ها را در حدی چرخ کنید که پوره نشود چون موجب می شود هنگام سرخ شدن از هم باز بشوند.
  3. می توانید قبل از استفاده از قالب فلافل زن، آن را در روغن یا آب فرو کنید تا مواد به بدنه قالب نچسبد و هنگام جدا کردن مواد از قالب، شکل و فرم فلافل ها به هم نخورد.
  4. اگر زمان کافی در اختیار داشتید حتما به مدت نیم ساعت به مواد فلافل درون یخچال، استراحت دهید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به زبان ساده و به طور کلی طرز تهیه فلافل خوزستانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

دستور پخت های زیر را ببینید :

طرز تهیه فلافل اهوازی

طرز تهیه فلافل آبادانی

طرز تهیه فلافل خانگی با نخود پخته

طرز تهیه فلافل لبنانی

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی

طرز تهیه فلافل بندری

5/5 - (1 امتیاز)