طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت
طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

مسقطی یکی از خوراکی‌ های محبوب و معروف فرهنگ ایرانی است که با طعم خوشمزه و رنگ زعفران ویژگی منحصر به فردی دارد. تهیه این دسر ممکن است به نظر برخی افراد کار دشواری به نظر برسد، اما در واقع با استفاده از روش‌ ها و تکنیک‌ های مناسب می‌ توانید به راحتی و با لذت این خوراکی را در خانه تهیه کنید. در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فودناز، قصد داریم به شما یک روش ساده و آسان برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت را آموزش دهیم. این روش پیشنهادی، به شما این امکان را می‌ دهد تا به سرعت و به طریقی ساده، این دسر خوشمزه را در آشپزخانه خود تهیه کرده و از آن لذت ببرید. امیدواریم این راهنمایی به شما کمک کند تا این دسر دلپذیر را بهتر بشناسید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

مسقطی زعفرانی

  • نشاسته ذرت: ۱/۲ پیمانه
  • شکر: ۱ لیوان
  • آب سرد: ۲ لیوان
  • پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذا خوری
  • هل: ۱ قاشق چای خوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • گلاب: ۲ قاشق غذا خوری
  • کره: ۱ قاشق غذا خوری
  • خلال بادام و پسته برای تزیین: به میزان لازم

 

طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

مسقطی زعفرانی
مسقطی زعفرانی

ابتدا لیست مواد اولیه گفته شده را تهیه کنید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید و سپس با ما پیش بروید تا با هم یک مسقطی زعفرانی خوشمزه تهیه کنیم.

مرحله اول:
در مرحله از طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت، یک ظرف سایز مناسب انتخاب کنید و درون آن ۵ قاشق غذاخوری آب سرد بریزید و سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی پودر ژلاتین در آب حل شود.

نکته: اضافه کردن پودر ژلاتین اختیاری است و می توانید این گزینه را حذف کنید.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، یک قابلمه سایز مناسب دیگر انتخاب کنید و نشاسته ذرت و آب سرد را به درون آن اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. نشاسته ذرت باید به خوبی درون آب حل شود، به همین دلیل برای اطمینان از حل شدن نشاسته ذرت، یک صافی یا الک انتخاب کنید و محلول نشاسته ذرت را درون آن بریزید تا اگر نشاسته ذرت گلوله گلوله شده بود آن را صاف کنید.

مرحله سوم:
در مرحله سوم، شکر را نیز به نشاسته ذرت اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید و به مدت ۷ دقیقه شروع به هم زدن کنید تا شکر به طور کامل حل شود و نشاسته از خامی در بیاید. در حین پختن نشاسته ذرت، روی زعفران ساییده شده آب جوش بریزید و صبر کنید تا دم بکشد.

نکته:

  1. زیر شعله باید کم باشد تا به خوبی خامی نشاسته گرفته شود. اگر از همان ابتدا زیر شعله زیاد باشد نشاسته غلیظ می شود و نتیجه کار شما خوب نمی شود.
  2. حتما زیر شعله را ملایم کنید تا مسقطی به آرامی شروع به سفت شدن بکند. اگر از همان ابتدا زیر قابلمه زیاد باشد مسقطی بو و طعم خامی به خود می گیرد و نتیجه کار شما خوب نمی شود.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم از طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت، زعفران دم کشیده، پودر هل، کره و ژلاتین را به قابلمه اضافه کنید تا مواد به طور یکدست با هم ترکیب شوند. به قدری مخلوط را هم بزنید تا حجم مواد به یک سوم قابلمه برسد و مواد غلظت مناسبی داشته یاشد.

نکته:

  1. اگر کره در دسترس نداشتید می توانید از روغن نیز استفاده کنید اما استفاده از کره موجب عطر بهتر مسقطی می شود.
  2. می توانید از رنگ های دیگر نیز در تهیه مسقطی استفاده کنید و به کارتان تنوع ببخشید.

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم که مواد مسقطی غلیظ شده بود و یک سوم قابلمه را شامل شده بود، گلاب را اضافه کنید و مجددا شروع به هم زدن کنید تا به غلظت مناسب برسد. توجه کنید که گلاب را در مرحله آخر اضافه می کنیم تا عطر و بوی گلاب در مواد ماندگار بماند.

مرحله ششم:
در مرحله ششم از طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت، زمانی که آب مسقطی به طور کامل تبخیر شد متوجه می شوید که مسقطی شما آماده است. فقط کافی است یک ظرف پیرکس انتخاب کنید و در کف آن نایلون پهن کنید.

نکته: مسقطی شما زمانی که آماده شود از دیواره های قابمله جدا می شود و در کف قابلمه جمع می شود.

مرحله هفتم:
در این مرحله، از مایه مسقطی درون ظرف پیرکس بریزید و روی سطح آن خلال بادام و پودر پسته بریزید. سپس ظرف مسقطی ها را به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. حالا می توانید پس از اینکه به طور کامل خودش را گرفت، مسقطی ها را برش بزنید و میل کنید. نوش جان:)

در آخر مسقطی زعفرانی از جمله شیرینی هایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد‌. شما نیز می توانید به کمک مقاله ما این مسقطی خوشمزه را تهیه کنید و به عنوان عصرانه با عزیزانتان میل کنید. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)