طرز تهیه‌ پنکیک ( دستور پخت و درست کردن پنکیک )

طرز تهیه‌ پنکیک
طرز تهیه‌ پنکیک

در دنیای گسترده و لذت‌ بخش آشپزی، پنکیک یکی از مواردی است که صبحانه یا یک وعده خاص را به بهترین اتفاق از روز تبدیل می‌ کند. این دسر خوشمزه با طعم منحصر به فرد و انواع تزئینات، به یک میان وعده خوشمزه در هر خانه تبدیل می شود. در این مطلب از سایت فود ناز، ما به طرز تهیه پنکیک می‌ پردازیم. با این راهنما، شما می‌ توانید به سرعت و با لذت پنکیک‌ های خود را درست کنید و از یک صبحانه یا وعده خاص با طعمی بی‌ نظیر لذت ببرید.

مواد اولیه برای تهیه و درست کردن پنکیک

مواد اولیه برای طرز تهیه پنکیک
مواد اولیه برای طرز تهیه پنکیک
  1. آرد: یک فنجان و نیم
  2. روغن: ۴ قاشق غداخوری
  3. شکر: نصف فنجان
  4. شیر: یک فنجان
  5. وانیل: نوک قاشق چایخوری
  6. بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری سرخالی
  7. تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه‌ پنکیک

مراحل طرز تهیه پنکیک عبارتند از:

مرحله اول:
ابتدا درون یک کاسه، شیر را بریزید و به آن تخم مرغ را اضافه کنید. سپس یک دوم فنجان شکر را به مخلوط درون کاسه اضافه کنید. در ادامه نوک قاشق چای خوری وانیل و ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع را هم به درون کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم:
حالا تمام مواد درون کاسه را با همزن دستی به مدت ۵ دقیقه به طور مدام هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به وجود آید. در ادامه یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و ترکیب آرد و بکینگ پودر را حدود۳ بار در یک ظرف جداگانه الک کنید.

مرحله سوم:
آرد و بکینگ پودر الک شده را به آرامی به درون کاسه اضافه کنید و مجددا به قدری هم بزنید تا یک مایه غلیظ و کش دار ایجاد شود. حالا مواد پنکیک شما آماده است و نوبت سرخ کردن آن می شود.

مرحله چهارم:

تهیه پنکیک
تهیه پنکیک

یک ماهیتابه نچسب روی حرارت ملایم قرار دهید و یک ملاقه از مواد پنکیک بردارید و در وسط ماهیتابه بریزید. در ماهیتابه را بگذارید و تا زمانی که سطح پنکیک سوراخ سوراخ شود صبر کنید. زمانی که سطح پنکیک سوراخ سوراخ شد، پنکیک را برگردانید تا آن طرفش نیز سرخ شود. پنکیک شما آماده است، می توانید آن را با عسل، کره و مربا سرو کنید. نوش جان:)

نکات مهم برای تهیه پنکیک

  • اگر می خواهید پنکیک شما کاکائویی باشد، یک قاشق از آرد را بردارید و به جای آن پودر کاکائو بریزید.
  • لازم نیست درون ماهیتابه روغن بریزید نچسب بودن آن کافی است.
  • حتما از ماهیتابه ایی استفاده کنید که تفلون و نچسب باشد در غیر این صورت نتیجه کار خوب نمی شود.
  • برای اینکه یک میان وعده رژیمی داشته باشید می توانید جودوسر پرک را نیز پودر کنید و در مخلوط آرد استفاده کنید.

در آخر پنکیک یکی از میان وعده های لذیذ و خوشمزه است که به خصوص در میان کودکان طرفداران زیادی دارد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا به طور جامع و به زبان ساده طرز تهیه پنکیک را آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد، لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)