طرز تهیه پنکیک در مایکروفر

طرز تهیه پنکیک در مایکروفر

پنکیک، نوعی کیک نازک و گرد است. این کیک در اغلب کشورهای دنیا سرو می‌شود و در وعده غذای صبحانه مورد استفاده قرار می‎گیرد. مواد اولیه پنکیک در نقاط مختلف متفاوت بوده و به ذائقه مردم آن منطقه بستگی دارد، اما در برخی موارد مشترک است. آرد و تخم‌مرغ دو جزء اصلی پنکیک هستند که در کنار مواد دیگری چون شیر، کره یا روغن قرار می‎گیرند و کیکی خوشمزه با نام پنکیک را تشکیل می‎دهند. پنکیک معمولا در یک ماهیتابه و بر روی اجاق تهیه می‎شود، اما اگر دوست داشته باشید، می‌توانید پنکیک خود را در مایکروفر نیز آماده کنید. در این مقاله طرز تهیه پنکیک در مایکروفر را آموزش می‌دهیم و نکات مفید برای بهتر شدن آن را نیز بیان می‎کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک در مایکروفر

مواد لازم برای تهیه پنکیک در مایکروفر

1. آرد سفید: 5 قاشق غذاخوری

2. شیر: 1 قاشق غذاخوری

3. کره: نصف قاشق غذاخوری

4. تخم‌مرغ: 1 عدد بزرگ

5. نمک: به مقدار کم

[maxbutton id=”1″ ]

طرز تهیه پنکیک در مایکروفر

طرز تهیه پنکیک در مایکروفر

مرحله اول:

تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و شیر را به آن اضافه کنید. تخم‌مرغ و شیر را هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. نمک و آرد را مخلوط کرده و کم کم به این ترکیب اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا خمیر یک‌دست شود و گلوله‌ای در آن باقی نماند. دقت داشته باشید که غلظت خمیر بسیار مهم است. اگر خمیر به حدی غلیظ است که نمی‎توانید با آن کار کنید، مقدار دیگری شیر به آن اضافه کنید.

مرحله دوم:

یک بشقاب مناسب بردارید و مقداری کره روی آن بمالید. می‌توانید به جای کره از روغن نباتی یا روغن زیتون استفاده کنید. پس از این‌که سطح بشقاب کاملا چرب شد، بخشی از خمیر را درون آن بریزید و تکان دهید تا پهن شود.

مرحله سوم:

بشقاب را به مدت 60 ثانیه درون مایکروفر قرار دهید. دقت داشته باشید که توان مایکروفر شما نباید زیاد باشد. اگر پس از این مدت، پنکیک شما هنوز نپخته بود و حالت خمیری داشت، مجددا زمان را روی 10 ثانیه تنظیم کنید و اجازه پخت بیشتر بدهید. به این نکته توجه داشته باشید که پنکیک در مایکروفر طلایی رنگ نمی‎شود. پس به این امید زمان را بیشتر نکنید. زمان زیاد پخت باعث می‎شود پنکیک شما سفت و خشک شود.

مرحله چهارم:

بشقاب را از مایکروفر خارج کنید. پنکیک را در ظرف دیگری قرار دهید. بشقاب را مجددا با کره یا روغن چرب کنید و مقداری دیگر از مایه پنکیک را درون آن بریزید. این کار را تا تمام شدن مایه ادامه دهید.

مرحله پنجم:

پنکیک‏‌های آماده شده را روی هم بچینید و روی آن را با موادی چون کره، عسل، تکه‌های شکلات، حلقه‌های موز، توت فرنگی، آجیل و … تزئین نمایید.

[maxbutton id=”1″ ]

نکات مهم برای تهیه پنکیک در مایکروفر

نکات مهم برای تهیه پنکیک در مایکروفر

  • در این دستورالعمل از شکر استفاده نشده است. اگر پنکیک شیرین می‌خواهید، به اندازه یک قاشق غذاخوری شکر به مواد اضافه کنید. البته موادی چون عسل، مارمالاد، مربا، نوتلا و … که بر روی پنکیک ریخته می‎شود نیز مقداری شیرینی به آن می‎دهد. بنابراین، اگر پنکیک رژیمی و کم شیرین می‎خواهید، به مواد شکر اضافه نکنید.
  • در هنگام هم زدن مایه، مواد چسبیده به اطراف ظرف را جدا کنید و به داخل آن برگردانید. این کار باعث می‌شود تا تخم‌مرغ به طور کامل با مواد ترکیب شود و کیک شما بوی زهم ندهد.
  • بکینگ‌پودر باعث پف‏ کردن پنکیک می‌شود و آن را نرم‌تر می‎کند. اگر دوست دارید می‏‌توانید مقداری بکینگ‏‌ پودر به مواد پنکیک اضافه کنید. دقت داشته باشید، پس از آماده شدن مواد به مدت 10 دقیقه به آن استراحت دهید تا بکینگ پودر فعال شود و به خوبی عمل کند.
  • همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، غلظت خمیر بسیار مهم است. خمیر پنکیک غلظتی مشابه فرنی دارد. غلظت خمیر باید به گونه‌ای باشد که پس از ریختن در ظرف به راحتی باز شود و پنکیک نازکی به شما بدهد.
  • تعداد پنکیک به اندازه بشقاب شما بستگی دارد. هرچه بشقاب بزرگ‌تر باشد، تعداد پنکیک‎ها کمتر خواهد بود. اگر پنکیک بیشتری می‌خواهید باید مقدار مواد را افزایش دهید. مقدار مواد را بر اساس تعداد پنکیک‌هایی که می‌خواهید، 2 یا 3 برابر کنید.
  • برای پخت پنکیک، توان مایکروفر را در کمترین میزان آن قرار دهید. برای اطمینان، هر 30 ثانیه یک بار پنکیک را چک کنید و اگر نیاز به پخت بیشتر داشت، مجددا اجازه پخت دهید.
  • دقت داشته باشید، پخت پنکیک زمانی کامل می‎شود که خمیر آب خود را به طور کامل از دست بدهد. پس منتظر طلایی شدن پنکیک در مایکروفر نباشید.

در این مقاله طرز تهیه پنکیک در مایکروفر را آموزش دادیم و نکات مهم و کلیدی برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. درست کردن پنکیک در مایکروفر کار بسیار ساده‌ایست. کافیست کمی وقت بگذارید و این کیک خوشمزه را برای خانواده خود تهیه کنید. خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید و اگر نکته‎ای دارید، در قسمت دیدگاه‎‌ها مطرح کنید.

[maxbutton id=”1″ ]

5/5 - (1 امتیاز)