طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی
طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

کیک اسفنجی شکلاتی، یکی از شیرینی های پر طرفدار و خوشمزه است که به خاطر عطر و طعم شکلات، همیشه جایگاه ویژه‌ ای در میان دوستداران شیرینی‌ داشته است. اما برای بسیاری از افراد، پخت و تهیه یک کیک اسفنجی شکلاتی ممکن است چالش‌ بر انگیز باشد. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌ توانید با مراعات نکات کلیدی و بهره‌ گیری از روش‌ های صحیح، یک کیک اسفنجی شکلاتی فوق‌ العاده خوشمزه و خوش‌ طعم را در خانه تهیه کنید. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

 کیک اسفنجی شکلاتی

  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شیر: یک و یک سوم لیوان
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • شکر: یک و نیم لیوان
  • آرد سفید: 3 لیوان
  • بکینگ پودر: دو قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

 کیک اسفنجی شکلاتی
کیک اسفنجی شکلاتی

طبق مراحل گفته شده پیش بروید تا به یک نتیجه دلخواه برسید، پس با ما همراه باشید.

مرحله اول:
تخم مرغ ها را درون یک کاسه بشکنید و با استفاده از دور تند همزن برقی، آنها را به مدت دو دقیقه هم بزنید. سپس سه دقیقه دیگر با دور کند همزن برقی، آنها را هم بزنید تا یک مخلوط یکدست و کرمی رنگ ایجاد شود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، شکر و وانیل را به درون کاسه اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا شکر درون مواد حل شود. سپس شیر را به ترکیب درون کاسه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه آنها را هم بزنید.

مرحله سوم:
در مرحله سوم، روغن مایع را به درون کاسه اضافه کنید و مجددا یک دقیقه هم بزنید تا همه مواد به طور یکدست با یکدگیر ترکیب شوند.

مرحله چهارم:
در این مرحله آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را درون یک ظرف با یکدیگر ترکیب کنید و حدود سه بار آنها را الک کنید. ترکیب آرد الک شده را طی چندین مرحله به درون کاسه مایه کیک اضافه کنید و با استفاده از همزن یا لیسک آن را دورانی و در یک جهت هم بزنید.

نکته: الک کردن آرد موجب می شود که کیک شما اسفنجی شود پس حتما این مرحله را رعایت کنید.

مرحله پنجم:
برای اینکه در مرحله آخر، کیک به آسانی از قالب جدا شود، باید قبل از ریختن مایه کیک درون قالب، کف آن را چرب کنید یا کاغذ روغنی پهن کنید سپس، مایه را درون قالب کیک بریزید.

نکته: می توانید کمی آرد را با روغن مخلوط کنید و سپس در کف قالب استفاده کنید. اینکار موجب می شود کیک راحتر از قالب جدا شود.

مرحله ششم:
زمانی که مایه کیک را درون قالب ریختید، قالب را حدود دو الی سه بار به سطح میز کار بکوبید تا هوای بین آن خالی شود. سعی کنید از قالب کیکی استفاده کنید که بعد از ریختن مایه کیک درون آن، حدود یک بند انگشت از سر آن خالی باشد. اینکار سبب می شود فضای خالی برای پف کردن کیک فراهم باشد.

مرحله هفتم:
فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود. سپس قالب کیک را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه اگر به پخت آن شک داشتید می توانید یک سیخ چوبی را درون کیک فرو کنید. اگر هنگام خارج کردن سیخ از مایه کیک به سیخ نچسبیده بود متوجه می شوید که کیک شما به خوبی پخته است.

مرحله هشتم:
پس از پخت کیک به صورت کامل، آن را از فر خارج‌ کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. سپس کیک شکلاتی را از قالب خارح کنید و آن را برش دهید. نوش جانتان:)

کیک شکلاتی از جمله کیک هایی است که در میان کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی را به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

این آموزش ها را ببینید :

طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی

درست کردن پنکیک

طرز تهیه زولبیا بامیه ماه رمضان

5/5 - (1 امتیاز)