طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

کیک خیس ساده بدون شکلات
کیک خیس ساده بدون شکلات

در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فودناز، قصد داریم به شما طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات را آموزش دهیم. کیک خیس یک دسر سنتی و محبوب است که به دلیل طراوت و شیرینی لذت‌ بخش خود، همیشه جایگاه ویژه‌ ای در میان دسرهای عامه‌ پسند دارد. با این حال، بی‌ تردید گاهی اوقات ممکن است شما به دنبال یک نسخه ساده و بدون شکلات از این کیک محبوب باشید. در این مقاله، ما نه تنها به شما یاد خواهیم داد چگونه یک کیک خیس بدون شکلات را آماده کنید، بلکه همچنین نکات و ترفند های مهم را برای رسیدن به یک نتیجه عالی به اشتراک خواهیم گذاشت. در نهایت، با دنبال کردن این مقاله، شما می‌ توانید از پخت و آموزش این دسر سنتی لذت ببرید. منتظر مطالعه‌ این مقاله و یادگیری روش‌ های تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات باشید.

 

مواد اولیه برای تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

کیک خیس ساده بدون شکلات

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • شیر: یک و نیم پیمانه
  • گلاب: نصف پیمانه
  • روغن: نصف پیمانه
  • زعفران: به میزان لازم
  • وانیل: یک قاشق چای خوری
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • آرد: دو و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری
  • آب: 4/1 پیمانه
  • شکر: 2 قاشق غذا خوری
  • هل پودر شده: 1 قاشق چای خوری

 

طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

کیک خیس ساده بدون شکلات
کیک خیس ساده بدون شکلات

مواد اولیه گفته شده را تهیه کنید طبق مراحل گفته شده پیش بروید.

مرحله اول:
در مرحله اول، مواد اولیه را از یخچال خارج‌ کنید و به مدت ۳۰ در دمای محیط قرار دهید سپس فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. اینکار موجب می شود در مرحله آخر مایه کیک معطل نشود چون معطل شدن مایه کیک موجب از بین رفتن پف کیک می شود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم از طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات، تخم مرغ ها را درون یک ظرف سایز مناسب بشکنید. سپس وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک مایه کاملا یکدست ایجاد شود.

مرحله سوم:
در ادامه شکر را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید. تا جایی مواد را هم بزنید که حجم مواد دو برابر شود و مایه کیک کش دار و کرمی رنگ شود. سپس به زعفران ساییده شده، آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا دم بکشد. سپس زعفران دم کشیده را به مایه کیک اضافه کنید و سپس مجددا به مدت ۵ دقیقه آنها را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم از طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات، روغن را به مایه کیک اضافه کنید و خوب با مواد مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود‌. سپس گلاب و شیر را نیز به ترتیب به مواد کیک اضافه کنید و پس از ریختن هر کدام از مواد شروع به مخلوط کردن مواد کنید.

مرحله پنجم:
در یک ظرف مناسب، آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس به دلیل اینکه آرد هنگام مخلوط کردن با مواد گلوله گلوله نشود، آن را ۳ بار الک کنید. الک کردن آرد همچنین موجب پف کردن کیک نیز می شود. سپس مخلوط آرد الک شده را طی چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید.

مرحله ششم:
در ادامه یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف آن را با ترکیب روغن و آرد چرب کنید. همچنین می توانید به جای استفاده از روغن از کاغذ روغنی استفاده کنید. اینکار موجب می شود در مرحله آخر پس از پخت کیک، کیک به راحتی از قالب خارج شود.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم از طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات، مایه کیک را درون قالبی که از قبل چرب کردید، بریزید و به آرامی قالب را یک بار بر سطح میز بکوبید. اینکار موجب می شود هوای اضافی‌ میان مایه کیک از بین برود. سپس قالب را مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده بودید، قرار دهید.

مرحله هشتم:
پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای اینکه مطمئن شوید کیک پخته شده است یا نه، از خلال دندان کمک بگیرید. برای اینکار خلال دندان را درون کیک فرو و سپس خارج کنید، اگر از مایه کیک به آن چسبیده بود یعنی کیک شما به طور کامل پخته نشده است و در غیر این صورت متوجه می شوید که کیک شما پخته شده است.

مرحله نهم:
در مرحله نهم پس از پخت کامل کیک، قالب را از درون فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس به طور کامل کیک را از درون قالب خارج کنید و روی آن را با چاقو یا خلال دندان، سوراخ سوراخ کنید. حالا نوبت آماده کردن شربت برای کیک خیس رسیده است، پس با ما همراه باشید.

مرحله دهم:
در مرحله دهم، یک قابلمه سایز مناسب را روی حرارت بگذارید و سپس آب، شکر و پودر هل را به درون آن اضافه کنید و صبر کنید تا کمی غلیظ شود. زمانی که شربت به غلظت مناسب رسید زیر قابلمه را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود.

نکته: شربت کیک نیاز به غلیظ شدن ندارد، به قدری که از حالت آبکی خارج شود کافی است.

مرحله یازدهم:
در ادامه شربت سرد شده را به آرامی با قاشق روی کیک بریزید. حواستان باشد در حدی شربت بریزید که کیک خمیر نشود. کیک خیس بدون شکلات شما آماده است. نوش جانتان:)

ما در این مقاله به طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

4.1/5 - (24 امتیاز)