طرز تهیه کیک ساده با ماست با پف زیاد

طرز تهیه کیک ساده با ماست
طرز تهیه کیک ساده با ماست

تهیه کیک با ماست یکی از پرطرفدار ترین دسر ها در جشنواره‌ ها، مراسم و مهمانی‌ ها است. طعم بسیار خاص و خوشمزه ماست، باعث می‌ شود این کیک یک انتخاب عالی برای هر جشن و مناسبتی باشد. پخت و پز کیک با ماست یک فرایند ساده و لذت بخش است که می‌ تواند به همه کمک کند تا تجربه‌ ی جدیدی در آشپزی داشته باشند. در این مقاله از سایت فود ناز ، قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با مواد ساده، طرز تهیه کیک ساده با ماست را فراهم کنید. از انتخاب بهترین مواد تا مراحل دقیق پخت و پذیرایی، تمام چیز هایی که برای پختن یک کیک شیرین و خوشمزه نیاز دارید را در این مقاله توضیح خواهیم داد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یک کیک خوشمزه پخته و تجربه‌ ای شیرین و لذیذ را برای خود خلق کنید.

مواد اولیه برای طرز تهیه کیک ساده با ماست

کیک ساده با ماست

  1. آرد قنادی: ۳ لیوان
  2. تخم مرغ: ۴ عدد
  3. شکر: یک پنجم لیوان
  4. روغن مایع: ۱/۲ لیوان
  5. ماست: ۱ لیوان
  6. وانیل: ۱ قاشق مرباخوری
  7. بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
  8. لیمو ترش تازه: ۱ عدد

طرز تهیه کیک ساده با ماست

کیک ساده با ماست
کیک ساده با ماست

ابتدا مواد اولیه را خارج از یخچال قرار دهید تا با دمای محیط یکسان شوند. سپس طبق مراحل گفته شده پیش بروید.

مرحله اول:
تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر به درون یک کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم بزنید تا یک ترکیب کرم رنگ و یکدست ایجاد شود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، ماست و روغن مایع را به درون کاسه اضافه کنید و مجددا حدود یک دقیقه با همزن آنها را مخلوط کنید. حالا در ادامه آب لیمو ترش را اضافه کنید و مواد را با یکدکیر مخلوط کنید.

نکته: اضافه کردن آب لیمو ترش اختیاری اما استفاده کردن از آن طعم خوبی به کیک می دهد.

مرحله سوم:
آرد و بکینگ پودر را سه بار الکی کنید. اینکار موجب پف کردن کیک شما می شود. سپس آرد و بکینگ پودر الک شده را طی چند مرحله به درون کاسه اضافه کنید آن را با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم:
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. در حین مدت زمان گرم شدن فر، یک قالب سایز مناسب انتخاب کنید و درون آن کاغذ روغنی بیندازید یا کف آن را چرب کنید تا هنگام خارج کردن کیک از قالب به مشکل بر نخورید. سپس از مواد کیک درون قالب بریزید و قالب را سه بار به روی میز بکوبید.

مرحله پنجم:
در مرحله آخر، قالب کیک را به مدت 40 الی 60 دقیقه درون فر قرار دهید و اجازه دهید پخته شود. پس از گذشت 40 دقیقه در فر را باز کنید و یک عدد سیخ چوبی درون کیک فرو کنید. اگر هنگام خارج کردن سیخ چوبی، سیخ تمیز بود متوجه می شوید که کیک پخته است در غیر این صورت کیک شما به مدت زمان پخت بیشتری نیاز دارد. کیک شما آماده است فقط کافی است آن را از قالب خارج کنید و برش بزنید و میل کنید. نوش جانتان!

نکته: قبل از 40 دقیقه اصلا در فر را باز نکنید چون اینکار موجب می شود پف کیک بخوابد.

ما در این مقاله سعی کردیم به طور جامع و به زبان ساده طرز تهیه کیک ساده با ماست را آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما دوستداران آشپزی مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)