طرز تهیه کیک ساده با ماست و پف زیاد

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست
طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست

کیک با ماست یکی از دسر های محبوبی است که طرز تهیه‌ اش بسیار ساده و کاربردی است. در این مقاله از سایت زوم فود، به طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست می‌ پردازیم. این کیک دارای طعم شیرین و خوشمزه‌ ای است که با اضافه کردن ماست، بافت نرم و خوشمزگی بیشتری به خود می گیرد. از مواد اولیه ساده و ارزان تا مراحل پخت آسان، این کیک یک گزینه عالی برای هر مناسبتی می‌ باشد. در ادامه‌ مقاله، به شرح دقیق مراحل و مواد لازم برای تهیه کیک با ماست، می پردازیم. با ما همراه باشید تا با یک روش سریع و لذیذ، کیکی خوشمزه و با پف زیاد با ماست تهیه کنیم.

 

مواد اولیه برای تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست

کیک ساده با پف زیاد با ماست

  • آرد قنادی: ۳ لیوان
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • شکر: یک پنجم لیوان
  • روغن مایع: ½ لیوان
  • ماست: ۱ لیوان
  • وانیل: ۱ قاشق مرباخوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست

کیک ساده با پف زیاد با ماست
کیک ساده با پف زیاد با ماست

برای تهیه یک کیک خوشمزه با ماست، ابتدا مواد اولیه را تهیه کنید و سپس آنها را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و طبق مراحل پیش بروید.

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست، یک ظرف بزرگ انتخاب کنید و درون آن تخم مرغ ها را بشکنید. سپس وانیل و شکر را به درون ظرف اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه با دور متوسط همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا یک مخلوط کرم رنگ و کشدار ایجاد شود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، ماست را به درون ظرف اضافه کنید و با همزن شروع به هم زدن کنید تا مواد یکدست شوند. حالا در ادامه روغن مایع را به درون مایه کیک اضافه کنید و مجددا شروع به هم زدن کنید تا مواد به طور کاملا یکدست با یکدیگر ترکیب شوند.

نکته: بهتر است از ماست شیرین در ترکیب کیک استفاده کنید چون ممکن است ماست ترش طعم کیک را عوض کند.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست، درون یک ظرف آرد و و بکینگ پودر را ترکیب کنید و سپس با استفاده از الک، ۳ بار این ترکیب را الک کنید. حالا آرد را طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و در هر مرحله به صورت جداگانه با استفاده از لیسک مواد را به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

نکته:

  1. پس از هر بار اضافه کردن مواد به مایه کیک، اطراف ظرف را با لیسک تمیز کنید.
  2. آرد را به هیچ عنوان یک باره درون ظرف نریزید چون اینکار سبب گلوله گلوله شدن آرد می شود.
  3. الک کردن آرد سبب پف کردن کیک می شود پس حتما این مرحله را انجام دهید.
  4. در برخی دستور ها توصیه می کنند که به اندازه نوک قاشق چای خوری به ترکیب آرد نمک اضافه کنید تا کیک پف کند.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا برای پخت کیک گرم شود. سپس پس از اینکه فر را روشن کردید، یک قالب سایز مناسب انتخاب کنید و در کف آن کاغذ روغنی پهن کنید. پهن کردن کاغذ روغنی سبب می شود کیک پس از پخت به راحتی از درون قالب خارج شود.

نکته:

  1. اگر کاغذ روغنی در دسترس ندارید می توانید با استفاده از روغن کف قالب را چرب کنید.
  2. سایز قالب باید در حدی باشد که وقتی مایه کیک را درون آن می ریزید از سطح آن دو بند انگشت خالی باشد. زمانی که قالب به اندازه کافی جای خالی داشته باشد، کیک بهتر پف می کند.

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم، مایه کیک را به آرامی درون قالبی که از قبل آماده کردید بریزید و سپس قالب کیک را یک بار به آرامی به سطح میز بکوبید تا هوای اضافی بین آن از بین برود. حالا قالب را به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل گرم کردید بگذارید.

نکته:

  1. تا قبل از ۳۰ دقیقه در فر را باز نکنید چون اینکار پف کیک را از بین می برد.
  2. به دلیل اینکه دمای برخی فر ها با یکدیگر متفاوت است پس از گذشت ۴۰ دقیقه سطح پخت کیک را بررسی کنید.

مرحله ششم:
در این مرحله برای بررسی سطح پخت کیک، یک عدد خلال دندان را در وسط کیک فرو و سپس خارج کنید. اگر از مایه کیک به خلال دندان چسبیده بود متوجه می شوید که کیک به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. اما اگر نچسبیده بود متوجه می شوید که کیک شما پخته شده است.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم پس از پخت کامل کیک، قالب کیک را از درون فر خارج کنید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا قالب کمی خنک شود. سپس پس از گذشت ۱۰ دقیقه کیک را به طور کامل از قالب خارج کنید و آن را درون یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک شود. پس از اینکه کیک به طور کامل خنک شد، آن را طبق سلیقه و ذائقتان تزئین کنید و برش دهید و به عنوان عصرانه میل کنید. نوش جان:)

در آخر گاهی اوقات پیش می‌ آید که برای پخت کیک، شیر در دسترس نداشته باشید. بنابراین می توانید طرز تهیه کیک ساده با ماست را امتحان کنید. ما نیز در این مقاله طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد با ماست را آموزش دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

این مقالات ببینید:

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

5/5 - (1 امتیاز)