طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر
طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر

در دنیای آشپزی، تهیه کیک یکی از اولین و محبوب‌ ترین دسرها برای هر مناسبتی است. اما گاهی اوقات افراد ممکن است به دلیل عدم دسترسی به فر یا به منظور سادگی بیشتر، به دنبال یک روش سریع و آسان برای تهیه کیک با پف زیاد و خوشمزه باشند.

در این مقاله از سایت زوم فود ، به طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر می‌ پردازیم. این روش نه تنها زمان بسیار کمی را می‌ گیرد بلکه نتیجه نهایی آن نیز همواره خوشمزه و جذاب است. اگر شما هم به دنبال یک روش سریع و ساده برای تهیه کیک با پف زیاد هستید، با ما همراه باشید تا با این روش جدید و جالب آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر

کیک ساده با پف زیاد بدون فر

  • آرد: ۲ و نیم لیوان
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۱ لیوان
  • وانیل: ⅓ قاشق چایخوری
  • شیر: ۱ لیوان
  • روغن مایع: ۴ و نیم قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر

کیک ساده با پف زیاد بدون فر
کیک ساده با پف زیاد بدون فر

برای تهیه کیک خوشمزه بدون فر، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید و آنها را از یخچال خارج‌ کنید تا به دمای محیط برسند. سپس طبق مراحل گفته شده پیش بروید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر، یک کاسه سایز مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. سپس به مدت یک دقیقه با دور تند همزن برقی شروع به ترکیب کردن آنها کنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند و پف‌ کنند.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، وانیل و شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا حدود ۵ دقیقه دیگر شروع به هم زدن مواد کنید تا یک مایه کیک یکدست، کرمی رنگ و کشدار ایجاد شود. اگر که تخم مرغ ها به خوبی هم زده نشوند، مایه کیک بوی زهم تخم مرغ می گیرد.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر، بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس با استفاده از الک این مخلوط را سه بار الک کنید. الک کردن آرد موجب پف کردن کیک می شود. حالا در ادامه، یک سوم مخلوط آرد را به درون مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت شروع به هم زدن کنید تا پف تخم مرغ ها از بین نرود.

مرحله چهارم:
در ادامه باقی ترکیب آرد را نیز طی دو مرحله دیگر به مایه کیک اضافه کنید و به همین منوال با لیسک هم بزنید. توجه کنید که نباید فرایند اضافه کردن آرد و هم زدن آنها طولانی شود. همچنین پس از اینکه مواد به طور کامل با یکدیگر ترکیب شدند دست از هم زدن اضافی آنها بردارید زیرا اینکار پف کیک را از بین می برد.

نکته: توجه کنید که به هیچ عنوان آرد را به یک باره درون مایه کیک نریزید چون اینکار باعث گلوله گلوله شدن آرد در مایه کیک می شود.

[maxbutton id=”1″ url=”https://dgkl.io/api/v1/Click/uvuyF” text=”مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک” ]

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم یک قابلمه سایز مناسب انتخاب کنید. قابلمه انتخابی شما باید به گونه ایی باشد که پس از ریختن مایه کیک درون آن از سطح قابلمه به اندازه یک سوم خالی باشد. اگر قابلمه برای مایه کیک مناسب نباشد موجب از بین رفتن پف کیک می شود. حالا در ادامه کف قابلمه انتخابی تان را با روغن چرب کنید و روی سطح روغن کمی آرد بپاشید.

نکته:

  1. می توانید به جای چرب کردن قابلمه از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  2. چرب کردن قابلمه موجب می شود مایه کیک به کف قابلمه نچسبد و کیک پس از اینکه به طور کامل پخته شد به راحتی از قابلمه خارج شود.

مرحله ششم:
در مرحله ششم، شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس مایه کیک را درون قابلمه ایی که از قبل گرم کردید بریزید. حالا قابلمه را به مدت ۵۰ دقیقه روی شعله پخش کنی که گرم کردید بگذارید و زیر حرارت را ملایم کنید. روی درب قابلمه دمکنی بیندازید و آن را روی قابلمه بگذارید.

نکته: تا قبل از ۴۰ دقیقه در قابلمه را به هیچ عنوان از نکنید چون اینکار پف کیک را از بین می برد و همچنین موجب خام ماندن کیک می شود.

مرحله هفتم:
در ادامه پس از گذشت ۵۰ دقیقه برای اینکه مطمعن شوید کیک شما پخته شده است، یک خلال دندان یا چنگال در وسط کیک فرو کنید و آن را خارج کنید. اگر از مایه کیک به چنگال یا خلال دندان شما چسبید متوجه می شوید که کیک شما به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد در غیر این صورت کیک شما پخته شده است.

مرحله هشتم:
در ادامه پس از اینکه کیک به طور کامل پخته شد ، با استفاده از چاقو لبه های کیک را از قابلمه جدا کنید. سپس کیک را به طور کامل از قابلمه خارج کنید و درون یک دستمال نخی بپیچید تا خنک شود. پس از اینکه به طور کامل خنک شد روی آن را با خامه، ترافل های رنگی و یا شکلات تزئین کنید. نوش جان!

[maxbutton id=”1″ url=”https://dgkl.io/api/v1/Click/uvuyF” text=”مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک” ]

در آخر گاهی اوقات پیش می‌ آید که برای پخت کیک، فر در دسترس نداشته باشید پس می‌ توانید با استفاده از مقاله ما طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر را امتحان کنید. امیدواریم مقاله ما برای شما مفید بوده باشد. لطفاً نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

این مقالات را ببینید:

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

طرز تهیه کیک ساده با ماست و پف زیاد

5/5 - (1 امتیاز)