طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد
طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

در این مقاله، قصد داریم یک روش ساده و کارآمد برای تهیه کیک با پف زیاد برای 10 نفر را آموزش دهیم. کیک یکی از محبوب‌ ترین دسر ها برای هر مناسبتی است و این روش ساده به شما این امکان را می‌ دهد که به راحتی و با استفاده از مواد اولیه معمولی، یک کیک خوشمزه و با پف زیاد بپزید.

در این مقاله آموزش آشپزی از سایت فودناز، شرح مراحل دقیق و جزییات تهیه این کیک خوشمزه و سرشار از پف ارائه می شود. همچنین، ترفند ها و نکاتی برای بهبود طعم و بافت کیک، همراه با تزیینات جذاب و زیبا نیز معرفی خواهند شد. این روش را می‌ توانید برای هر مناسبتی، از جمله جشن تولد، جشن عروسی یا هر رویداد خاص دیگری استفاده کنید تا لحظات خوشایندی را برای خود و دوستانتان به ارمغان بیاورید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

  • تخم مرغ: 7 عدد
  • شکر: 3 و نیم پیمانه
  • وانیل: ۱ و نیم قاشق چای خوری
  • شیر: ۱ و نیم پیمانه
  • کره: ½ پیمانه
  • آرد معمولی: 3 و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر: 3 و نیم قاشق چای خوری
  • نمک: ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد
کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

ابتدا مواد اولیه را تهیه و آماده کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. سپس با ما همراه باشید و طبق مراحل گفته شده پیش بروید تا با هم کیک خوشمزه ایی تهیه کنیم.

مرحله اول:
در مرحله اول از پخت کیک برای ۱۰ نفر، فر را در دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا برای پخت کیک گرم شود. سپس آرد، بکینگ پودر و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید و درون یک ظرف ۳ بار الک کنید. همچنین یک قالب سایز مناسب انتخاب کنید و در کف آن کاغذ روغنی پهن‌ کنید.

نکته:

  1. الک کردن آرد موجب می شود که آرد هنگام مخلوط شدن با مایه کیک گلوله گلوله نشود. همچنین الک کردن آرد موجب پف کردن کیک نیز می شود.
  2. اگر کاغذ روغنی در دسترس نداشتید می توانید با استفاده از روغن کف قالب را چرب کنید و سپس روی سطح روغن کمی آرد بپاشید.

 

مرحله دوم:
در مرحله دوم تخم مرغ ها را درون یک ظرف بشکنید و به مدت ۴ دقیقه با دور متوسط همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. اگر همزن برقی در دسترس نداشتید، به مدت ۶ دقیقه با همزن دستی شروع به هم زدن کنید.

نکته: مدت زمان هم زدن تخم مرغ ها بسیار مهم است پس این مرحله را با دقت انجام دهید!

مرحله سوم:
در این مرحله شکر را به تخم مرغ های هم زده شده اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی شروع به هم زدن کنید. در این مرحله نیز اگر همزن برقی در دسترس نداشتید به مدت ۸ دقیقه با همزن دستی شروع به هم زدن کنید. الان شما باید یک مخلوط کرمی رنگ و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم شیر را درون شیر داغ کن بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا کره در شیر حل شود. توجه‌ کنید که شیر نباید به جوش بیاید فقط باید کره در شیر حل شود. پس زمانی که کره به طور کامل در شیر حل شد، زیر شیر داغ کن را خاموش کنید.

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم از پخت کیک برای ۱۰ نفر، یک سوم مخلوط آرد را به مایه کیک اضافه کنید و با دور کند همزن برقی در حد نیم ثانیه هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس باقی مخلوط آرد را نیز طی دو مرحله دیگر به مایه کیک اضافه کنید و مجددا شروع به هم زدن کنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله ششم:
در ادامه، مخلوط شیر و کره را به مایه کیک اضافه کنید و با دور کند همزن برقی به مدت یک دقیقه در حدی که به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند، شروع به هم زدن کنید. حالا مایه کیک شما آماده است و نوبت به پخت کیک می رسد. برای اینکار مایه کیک را درون قالبی که از قبل آماده کردید، بریزید.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم، قالب کیک را درون فری که از قبل گرم کردید، بگذارید. تا ۳۰ دقیقه اول پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه به سراغ کیک بروید. قالب کیک را کمی از فر خارج کنید و در مرکز کیک خلال دندان یا چنگال را فرو کنید. اگر از مایه کیک به خلال دندان یا چنگال شما نچسبیده بود متوجه می شوید که کیک شما پخته است، اما اگر از مایه کیک به آن چسبیده بود متوجه می شوید که به مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.

نکته: باز کردن در فر تا قبل از نیم ساعت موجب می شود پف کیک از بین برود.

مرحله هشتم:
در این‌ مرحله پس از پخت قالب، قالب را از فر خارج کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا قالب خنک شود. سپس لبه های کیک را با استفاده از چاقو از لبه های قالب جدا کنید و در نهایت کیک را به طور کامل از قالب خارج‌ کنید.

نکته: توجه کنید تا زمانی که کیک خنک نشده است آن را برش ندهید. بنابراین صبر کنید تا کیک به طور کامل خنک شود.

مرحله نهم:
در مرحله آخر، پس از اینکه کیک به طور کامل خنک شد، روی آن را طبق سلیقه تان با استفاده از خامه، سس شکلات، ترافل های رنگی و یا هر چیز دیگر که دوست دارید تزئین کنید. حالا کیک شما آماده است. نوش جانتان:)

در آخر گاهی اوقات پیش می آید که بخواهید برای تعداد زیادی از مهمانان کیک تهیه کنید. به همین دلیل ما در این مقاله طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد را آموزش دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)