طرز تهیه کیک ساده کاکائویی بدون شیر

طرز تهیه کیک ساده کاکائویی
طرز تهیه کیک ساده کاکائویی

در دنیای امروزی که همه از فشار و استرس روزمره رنج می‌ برند، یک لحظه‌ خوشایند و آرام بخش، می‌ تواند انرژی مثبتی به ما بدهد. گاهی اوقات، یک تیکه کیک پر از طعم و عطر کاکائو، می‌ تواند دل ما را به دلیل خوشمزگی و حس خوشایندی که ایجاد می‌ کند، شاد و خوشحال کند. به همین دلیل، آموزش طرز تهیه کیک ساده کاکائویی، می‌ تواند یک راه خوب برای پخت و پز آسان و لذت بخش در خانه باشد. در این مقاله از سایت فودناز، قصد داریم به شما طرز تهیه کیک ساده کاکائویی لذت‌ بخش را آموزش دهیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را در پخت کیک ساده کاکائویی به دست آورید و لحظات شاد و لذت‌ بخشی را با عزیزان خود سپری کنید.

 

مواد اولیه برای تهیه کیک ساده کاکائویی بدون شیر

طرز تهیه کیک ساده کاکائویی

  • آرد: 2 و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • پودر کاکائو: 3 قاشق غذا خوری
  • شکر: 225 گرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذا خوری
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • کره: 135 گرم
  • آب سرد: 1 پیمانه
  • نمک: نوک قاشق چای خوری

 

طرز تهیه کیک ساده کاکائویی

کیک ساده کاکائویی
کیک ساده کاکائویی

ابتدا مواد اولیه گفته شده را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس طبق مراحل گفته شده پیش بروید.

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی، یک ظرف سایز مناسب انتخاب کنید و شکر و کره را به درون آن بریزید و با دور تند همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا یک مخلوط سفید و کش دار ایجاد شود.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید و درون دو ظرف مجزا بریزید. سپس زرده تخم مرغ را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و مجددا با همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا یک مخلوط یکدست و کرمی رنگ ایجاد شود.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی، آرد، بکینگ پودر، وانیل و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس با استفاده از الک ترکیب آرد را الک کنید تا هنگام ترکیب شدن با مواد، گلوله گلوله نشود. همچنین الک کردن آرد باعث پف کردن کیک نیز می شود.

مرحله چهارم:
در ادامه، یک پیمانه آب سرد را طی چند مرحله به ظرف مخلوط آرد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود. سپس زمانی که به طور یکدست مخلوط آرد و پودر کاکائو با یکدیگر ترکیب شدند، آنها را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا شروع به هم زدن کنید تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی، پره های همزن را که در مراحل قبلی نشسته شده بود بشویید و خشک کنید. سپس مجددا پره ها را جاگذاری کنید و با دور تند همزن برقی شروع به هم زدن سفیده تخم مرغ ها کنید. سفیده ها را در حدی هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود و رد پره های همزن بر روی آن بماند.

مرحله ششم:
در ادامه، سفیده تخم مرغ حجم‌ گرفته شده را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و به آرامی شروع به هم زدن کنید تا پف سفیده ها از بین نرود. حالا فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌ گراد روشن کنید و اجازه دهید به مدت یک ربع گرم شود.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم، یک قالب مناسب انتخاب کنید و به اندازه کف قالب کاغذ روغنی برش بدهید و در کف آن پهن کنید. اگر کاغذ روغنی در دسترس نداشتید می توانید کف قالب را با روغن چرب کنید و سپس روی آن کمی آرد بپاشید. اینکار موجب می شود مایه کیک به قالب نچسبد و کیک در مرحله آخر به راحتی از قالب خارج شود.

مرحله هشتم:
در ادامه، مایه کیک را درون قالب بریزید و یک بار به آرامی قالب را بر روی سطح میز بکوبید. اینکار موجب می شود هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را به درون فری که از قبل گرم کردید بگذارید و اجازه دهید کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

نکته: به هیچ عنوان تا قبل از ۳۰ دقیقه درب فر را باز نکنید چون اینکار پف کیک را از بین می برد.

مرحله نهم:
برای اطمینان از پخت کامل کیک، از یک خلال دندان یا چنگال کمک بگیرید. برای اینکار خلال دندان یا چنگال را در کیک فرو کنید. اگر از مایه کیک به آن نچسبیده بود متوجه می شوید که کیک پخته شده است در غیر این صورت نیاز به زمان پخت بیشتری دارد.

نکته: قلق برخی فر ها با یکدیگر متفاوت است پس حتما حواستان باشد بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، سطح پخت کیک را بررسی کنید.

مرحله دهم:
پس از پخت کامل، قالب را از فر خارج‌ کنید و صبر کنید کمی خنک شود. سپس با استفاده از چاقو کیک را از لبه های قالب جدا کنید و کیک را به طور کامل از کیک خارج‌ کنید. سپس کیک را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. حالا می توانید پس از خنک شدن کیک روی آن را با شکلات آب شده، خامه و یا ترافل های رنگی تزئین کنید. نوش جانتان:)

کیک کاکائویی از جمله کیک هایی است که کودکان و حتی بزرگسالان به آن علاقه دارند. شما نیز می توانید این کیک را به کمک مقاله ما برای خود و خانواده تان تهیه کنید و به عنوان میان وعده مصرف کنید. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

3.7/5 - (3 امتیاز)